حجت الاسلام سعیدی گفت: ماه رمضان، زمینه و بستری برا‌ی درک و فهم ارزش‌های دینی و دست یافتن به آرامش و امنیت واقعی جان و جسم است.
کد خبر: ۹۱۳۸۸۹۳
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس مسائل دینی و اعتقادی در جمع کارکنان سپاه ناحیه لردگان، گفت: یکی از دستورات صریح و نشانه واضح عبودیت در دین اسلام که در متون دینی بیان شده است فریضه روزه است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی سعیدی  تاکید کرد: وقتی انسان با عمق جان و روح به این حکم استوار و عظیم الهی بنگرد به این حقیقت پی می‌برد که خود شناسی، مقدمه‌ی خداشناسی می‌باشد.

وی افزود: ماه رمضان، ماه رحمت، ماه برکت، ماه مغفرت، ماه کرامت، ماه عزت، ماه توبه، ماه آمرزش، ماه خودسازی، ماه تصفیه درون از رذائل و در یک کلام ماهی است، که می‌تواند انسان را پیراسته از همه رذائل و آراسته به همه‌ی حسنات و فضائل نماید.

سعیدی ادامه داد: انجام فریضه روزه یک عمل سخت و تحمل رنج بی موجب نبوده؛ بلکه در انجام آن یک عبادت بزرگ و نشان دادن اخلاص به درگاه خداوند می‌باشد،که البته از اثرات تربیتی نیز برخوردار می‌باشد؛ روزه تربیت روح و تقواست.

کارشناس مسائل دینی و اعتقادی افزود: در شرایطی که نابسامانی‌ها از هر جهت به وضعیت اجتماعی و فردی ما آسیب رسانده؛ مردم نیاز به اصلاح و خودسازی روحی و روانی دارند؛ به این جهت ماه مبارک رمضان که در واقع نسیم رحمت الهی است، زمینه و بستری برا‌ی درک و فهم ارزش‌های دینی و دست یافتن به آرامش و امنیت واقعی جان و جسم است.

ارسال نظرات