امام جمعه توکهور و هشتبندی تاکید کرد: دشمن بداند ایران اسلامی مرکز تربیت شدگان مکتب عاشوراست ؛شعارش هَیْهاتِ مِنّا الذلَّه است و در صورت هرگونه اشتباه پای متجاوزان رابا قدرت قطع خواهیم کرد. ...
کد خبر: ۹۱۳۸۹۴۰
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،حجت الاسلام محمدبارانی خطیب جمعه توکهور-هشتبندی در جمع نمازگزاران این منطقه ضمن توصیه به مردم در رعایت تقوا؛ حضور در نمازجمعه را از راههای کسب و تقویت تقوا در جامعه معرفی کرد و با اشاره به برکات فردی و اجتماعی این فریضه عبادی و سیاسی گفت:در نمازجمعه روح تقوا در جامعه دمیده و با این اجتماعات باشکوه قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام نیز به رخ دشمنان اسلام کشیده می شود.

امام جمعه توکهور و هشتبندی با تبریک میلاد امام مجتبی علیه السلام در ضمن بیان روایتی از این امام همام گفت:باید با استفاده صحیح از برکات ماه رمضان بتوانیم خود را درگاه قرب ربوبی نزدیک کنیم.

حجت الاسلام بارانی اکرام و کمک به محرومان را از ویژگی های برجسته امام مجتبی علیه السلام معرفی کرد و ضمن بیان فرازهایی از دعای مخصوص ماه رمضان اظهار کرد:پیام این دعا این است که مسلمانان نیز در قبال هم وظایفی دارند و آحاد جامعه اسلامی باید نسبت به فقرا و مستمندان احساس وظیفه و تکلیف بکنند.

امام جمعه توکهور-هشتبندی حرکت جوانان مومن و انقلابی درجمع آوری کمک های مردمی برای فقرا را اقدامی مومنانه و تکلیف مدارانه دانست و افزود:امیدوارم منطقه توکهور-هشتبندی در این عمل خیر نیز پیش قدم و در خط مقدم باشد.

حجت الاسلام بارانی با اشاره به جنگ روانی آمریکایی ها در اعزام ناوهای جنگی به خلیج فارس و فشار رسانه ای یک عده ترسوی داخلی در القای جنگ به جامعه گفت:به دلایل مختلف جنگ اتفاق نخواهد افتاد و قطعا آمریکایی ها اینقدر احمق نیستند که با قدرت بزرگی مثل جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ شوند در حالی که به خوبی از قدرت عظیم بازدارندگی دفاعی ایران و جبهه مقاومت اطلاع دارند.

بارانی القای ترس در جامعه را با هدف کشاندن جمهوری اسلامی به پای میز مذاکره ارزیابی نمود و تاکید کرد:هدف از مذاکره گرفتن نقاط قوت از ملت ایران است و الا اگر بهانه آنها موضوع هسته ای بود که به گواهی نهاد های معتبر بین المللی جمهوری اسلامی به تمام تعهدات خود در برجام به درستی عمل کرده است لذا هدف آنها در پله اول گرفتن نقاط قوت ملت ایران و بعد نابودی نظام اسلامی است که خود هم وقیحانه گاهی به آن اعتراف می کنند.

وی افزود:نابودی جمهوری اسلامی کابوسی است که به لطف الهی هیچگاه تعبیر نخواهد شد و مسئولان و نیروهای مسلح ما بیدار و هوشیار هستند و اگر بر فرض هم بخواهند دست از پا خطا بکنند تیر خلاص را به سمت خودشان شلیک کرده اند و دشمن بداند ایران اسلامی مرکز تربیت شدگان مکتب عاشوراست ؛شعارش هَیْهاتِ مِنّا الذلَّه است و در صورت هرگونه اشتباه پای متجاوزان رابا قدرت قطع خواهیم کرد.

خطیب جمعه توکهور و هشتبندی اوضاع داخلی ایالات متحده و خسارت های باقی مانده از جنگ عراق و افغانستان و سوریه را برای آمریکایی ها دشوار ارزیابی کرد و گفت:با این اوضاع وخیم آمریکا توان آغاز جنگ دیگری را ندارد لذا با فشار اقتصادی و ایجاد فضای روانی در القای جنگ میخواهند ملت ایران را از پا دربیاورند و مردم را در مقابل نظام قرار بدهند که قطعا بازهم در این رابطه دچار اشتباه محاسباتی شده اند و هنوز ملت ایران را نشناخته اند.

حجت الاسلام بارانی اضافه کرد:جوانان امروز پرشورتر و بصیر تر از اول انقلاب پای کار هستند و در مواجهه با خباثت دشمن شعار ملت ایران مقاومت است و تجربه چهل ساله این را ثابت کرده که هر چقدر عقب برویم ؛دشمنِ وقیح جلوتر می آید و امتیازات بیشتری میخواهد.

وی برجام را کشتی به گل نشسته ارزیابی کرد و گفت:راه اصلاح و رفع مشکلات کشور نگاه به داخل و توجه به ظرفیت های عظیم داخلی بنابرسیاست های اقتصاد مقاومتی است و امیدواریم مسئولان محترم متوجه باشند که نگاه به دست بیگانه جز خواری و ذلت و خسارت چیزی به همراه ندارد
بارانی در پاسخ به اظهارات ترامپ در رابطه با اجتماعات مردم در روز جمعه نیز گفت:اگر با عقل سالم به دنیا نگاه کنید میبینید که ملت ایران در اجتماعات هفتگی شان در روز جمعه به کوری چشم شما شعارشان مرگ بر آمریکاست و قطعا در این نزاع جدید نیز آنکه شکست میخورد دولت ایالات متحده آمریکاست.

امام جمعه منطقه توکهور و هشتبندی  ضمن تقدیر از تلاش های مسئولان برای حل مشکل آب شرب روستاها گفت:قطعا مشکلات حل می شوند فقط اراده و همت لازم است که امیدواریم با همین اراده در آینده نزدیک مردم عزیز دیگر مشکل آب نداشته باشند.

ارسال نظرات