خبرهای داغ:
حجت الاسلام حدادپور جهرمی، خود عمارپندار‌ها را از بزرگترین عاملان پخش شایعه جنگ دانست و گفت: کاسبان جنگ، بقای خود را در القای جنگ می‌دانند.
کد خبر: ۹۱۳۸۹۵۶
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت الاسلام محمدرضا حدادپور جهرمی، کارشناس مسائل سیاسی امنیتی، خود عمارپندارها را از بزرگترین عاملان پخش شایعه جنگ دانست و گفت: کاسبان جنگ، بقای خود را در القای جنگ می دانند.

به گفته وی، به چهار دلیل بعضی ها امروز ادعای جنگ می کنند که دلیل اول، این است که القای جنگ، یک عامل خیلی خوبی است برای انتخابات پیش رو؛ که ما بودیم که جنگ را دور کردیم، یا بعضی از بی سیاستی ها باعث شد که آمریکا بخواهد با ما وارد جنگ شود.

وی با خاطرنشان کردن اینکه همین امروز آقای ترامپ اعلام کرد که اینطور نیست که من نتوانم 120 هزار نفر نیرو به خلیج فارس بفرستم، اما قصد جنگ ندارم؛ تصریح کرد: معلوم می شود که این حرف هایی که زده می شود، بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد تا واقعی.

این نویسنده جوان رمان های امنیتی، معتقد است که این گروه، آنها هستند که بقای خود را در القای جنگ می دانند و خیلی هم این افراد مشخص هستند و همه هم می شناسندشان و جالب است که اگر جنگ هم بشود، از خانواده و طایفه و جناح اینها کسی مدافع یا شهید یا امثالهم نیست.

حدادپور جهرمی، دومین عامل القای این شایعه را بار روانی ماجرا میداند که باعث می شود مسائل اساسی جامعه به حاشیه برود یا فراموش شود و بسیاری از مسائل داخلی از اولویت خارج شود و حواس عده ای را پرت کند که روش آزموده شده، کثیف و زشتی است.

وی سومین و مهمترین عامل را تحلیل نادرست معرفی کرد و اظهار داشت: متأسفانه ما بیشتر از اینکه از دشمن داخلی و خارجی بخوریم، از خود عمار پندارها خورده ایم. مثلا در همین مورد، یک متن دو صفحه ای آسمان ریسمان کنی با تحلیل بسیار آبکی در این چند روزه در فضای مجازی دست به دست می شود که هر کدام از کارشناسان این تحلیل را خوانده اند، خندیده اند، اما در فضای مجازی بیا و ببین چطور این تحلیل دست به دست می چرخد و حتی بچه مذهبی ها هم آن را انتشار می دهند.

به گفته وی، این افراد همه را خائن می پندارند و هه را یک طرف می دانند و رهبری را یک طرف؛ و اینکه القا می کنند که همه با حضرت آقا مخالف هستند. این حرف ها و تحلیل ها، و اینکه جنگ را خیلی نزدیک می پندارند، این تحلیل ها واقعا اوج بی انصافی است و اوج تحلیل غلط توسط خودعمارپندارهاست.

این کارشناس مسائل سیاسی امنیتی با تأکید بر اینکه نمی توانیم همه چیز را هم به آن طرف آب پیوند دهیم اما ادبیات اولین پیام ها و هشتک ها، ادبیات گروه های داخلی نبود تصریح کرد: اولین شبی که هشتک جنگ و مسئله جنگ در ایران ترند شد، ادبیاتش ادبیات هیچکدام از گروه های داخلی نبود.

حدادپورجهرمی افزود: برای ما خیلی جالب بود که این هشتک از ظهر سه شنبه هفته قبل مطرح شد و تا قبل از آن در هیچکدام از کانال ها و پیج های فضای مجازی این بحث نبود و بعد از آن هم اولین کانال هایی که این مطلب را پخش کردند، کانال های معلوم الحال از آن طرف مرزها بود. این هم یک اماره و  نشانه ای است که به ما می گوید که این کلمه بسیار با هدایت و غرض و دلیل و مرض وارد صفحات، زبان های مردم و فضای مجازی شده است.

منبع: شیرازه

ارسال نظرات
پر بیننده ها