خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه خوی تاکید کرد

لزوم شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی خوی برای ورود به عرصه اشتغال

مسئول بسیج سازندگی سپاه خوی گفت: شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی خوی برای ورود به عرصه اشتغال ضروری است.
کد خبر: ۹۱۳۸۹۸۳
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

 سرهنگ پاسدار محمد محمدزاده امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خوی، اظهار داشت: بسیجیان جهادگر خوی با لبیک گویی به منویات رهبری سعی می‌کنند با تلاش و روحیه جهادی انتظارات مقام معظم رهبری را در عرصه سازندگی، محرومیت زدایی و پیشرفت کشور برآورد کنند.

وی با اشاره به تشکیل فرمان تاسیس بسیج سازندگی به فرمان امام خامنه ای در 17 اردیبهشت 79 خاطرنشان کرد: هویت بخشی به جوانان، فراهم کردن زمینه مناسب برای فعالیت در اوقات فراغت، مشارکت دادن آنها در سازندگی و توسعه عرصه های عمرانی کشاورزی در روستاها و مناطق محروم درنهایت افزایش تولید و درآمد روستائیان به منظور رفع محرومیت زدایی و مشارکت در عمران و پیشرفت کشور با به کارگیری جوانان داوطلب از اهداف تشکیل بسیج سازندگی است.

وی با اشاره به اقتصاد خوی و صنایع تبدیلی این شهرستان، گفت: خوی 65 درصد از عسل تولیدی استان و 20 درصد از عسل تولیدی کشور را تامین می کند و 30 هزار هکتار از زمین های خوی زیر کشت تخمه آفتابگردان و کدو است، لذا تشکیل کارگروه های اقتصادی و شناسایی ظرفیت های اقتصادی شهرستان ضروری است.

بسیجیان برای رونق تولید داخلی همت کنند

محمدزاده به نام گذاری سال توسط مقام عظمای ولایت اشاره کرد و ابراز داشت: بسیجیان جهادگر امسال نیز با بالا زدن آستین همت، تولیدات داخلی را رونق بخشیدند و کشور را مقابل واردات بی رویه اجناس بیگانگان بیمه کردند.

محمدزاده گفت: بسیجیان جهادگر خوی در زمینه سازندگی 16 طرح را تکمیل کردند.

وی افزود: مرمت 41 باب مسجد، احداث 32 باب غسالخانه، 24 باب خانه عالم، 100 باب خانه محروم،  29 چشمه سرویس بهداشتی، 8 مورد پل و راه روستایی، 6 مورد آبرسانی، 2 مورد کمک در احداث سدبند، پنج طرح کمک به اجرای طرح هادی،   500 مدرسه مرمت و رنگ آمیزی، ساخت مدرسه 5 کلاسه در روستاها چهار باب، سالن و میدان ورزشی 6 سالن، احداث مسکن مددجویان 20 مورد بوده است.

محمدزاده خاطرنشان کرد: 8000 بسته حمایتی و جهازیه و کمک های نقدی به سیل زدگان لرستان ارسال شد و اعزام 3 دستگاه خودرو سنگین کمک های غیر نقدی به سیل زدگان سرپل زهاب از دیگر اقدامات بسیج سازندگی سپاه خوی است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه خوی با این عنوان که 29 واحد خانه بهداشت روستایی در مناطق الند، بلسور، قطور و روستاهای کم برخوردار بالغ بر 2 میلیارد و 150 میلیون تومان توسط قرارگاه سازندگی احداث و تحویل شبکه بهداشت و درمان این شهرستان شد.

وی در پایان از احداث 15 واحد مسکن مددجویان توسط بسیج سازندگی سپاه خوی در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام

ارسال نظرات