برنامه‌های بزرگداشت آزادسازی خرمشهر سوم خرداد امسال همزمان با سراسر کشور با شعار حماسی «ما پیروزیم» دراستان زنجان اجرا می‌‏شود.
کد خبر: ۹۱۳۹۰۰۰
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج؛سرهنگ قاسم محمدی،دبیر ستاد گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با اشاره به تقارن سوم خرداد با ماه مبارک رمضان و لیالی قدر، اظهارداشت: برنامه‌های مختلف فرهنگی و معنوی برای گرامیداشت این روز تاریخی پیش‌بینی شده است که با نهایت توان توسط ادارات، نهاد‌ها و سازمان‌ها برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح، عطر‌افشانی گلزار شهدا، سخنرانی فرماندهان و فاتحان خرمشهر پیش از خطبه‌های نماز‌جمعه زنجان و شهرستان‌ها، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، تولید و پخش برنامه‌های مختلف از صدا وسیما، برگزاری شب شعر مقاومت، برگزاری مسابقات ورزشی، برپایی کارگاه‌های ادبی، برگزاری یادواره شهدا و نمایشگاه‌های عکس ویژه سوم خرداد از جمله این برنامه‌ها می‌باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان ، با اشاره به اعلام فراخوان جشنواره برترین یادواره شهدای استان زنجان، به اهداف این جشنواره اشاره کرد و افزود: شناسایی و معرفی چهره‌های موفق در اجرای یادواره‌ها، به اشتراک گذاشتن دستاوردها و آثار یادواره‌های، ارج نهادن و تجلیل ازخادمان برگزار‌کننده یادواره شهدا در شهرها و روستاها و استفاده از استعدادها، ظرفیت‌ها و معرفی ایده‌های خلاق و برتر ایثار و شهادت در بخش‌هایی از قبیل هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، موسیقی و سرود، فیلم، فضای مجازی با نگاه خاص به بخش ویژه؛ محرومیت‌زدایی، محور فعالیت شهدا به همت موسسه فرهنگی معبر آسمانی با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سپاه انصارالهمدی (عج) برگزار می‌شود.

محمدی با بیان اینکه شعار محوری امسال برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر ما پیروزیم است، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام عملیات الی بیت المقدس و با اشاره به فرمایش تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد، تصریح کرد: فتح خرمشهر در تاریخ ایران اسلامی، نقطه عطف و برگ زرینی بود که باید این روز به نحو احسن گرامی داشته شود.

وی ادامه داد: نشست تخصصی رسانه و مقاومت با عنوان «رسانه درشت می‌نویسد؛ درست نمی‌نویسد» با همکاری دانشگاه‌های استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان خاطرنشان کرد: از عموم امت شهید‌پرور و ولایت‌مدار زنجان به‌خصوص جوانان و نوجوانان می‎خواهم تا با حضور خود در برنامه‌های سوم خرداد بار دیگر با آرمان‌های بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهدای والامقام، تجدید بیعت کرده و همواره گوش به فرمان منویات مقام عظمای ولایت باشند.

ارسال نظرات