خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: نماز، روزه، ذکر، یاد خدا، ارتباط با قرآن، انفاق و خدمت به مردم که به صورت حقیقی و خالصانه انجام بگیرد، زمینه ساز شکل‌گیری ولادت دوم یا همان تولد معنوی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۹۰۲۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه تفسیر قرآن در مسجد امام خمینی(ره) قزوین با اشاره به آیات 75 تا 79 سوره "انعام" اظهار کرد: در این آیات خداوند می‌فرماید: "ما ملکوت آسمان‌ها و زمین را به ابراهیم(ع) نشان دادیم تا او به یقین برسد؛ "طبق این آیه معلوم نیست کسی با دیدن ظاهر آسمان و زمین به یقین برسد بلکه با مشاهده باطن زمین و آسمان یقین ایجاد می‌شود.

امام جمعه قزوین افزود: حضرت عیسی(ع) فرموده اند: "انسان باطن و ملکوت آسمان و زمین را درک نمی‌کند مگر اینکه دوبار متولد شود." ولادت اول در اختیار ما نیست و همه پا به این دنیا می گذاریم اما ولادت دوم در دستان ماست و در بستر عبادت ایجاد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: نماز، روزه، ذکر، یاد خدا، ارتباط با قرآن، انفاق و خدمت به مردم که به صورت حقیقی و خالصانه انجام بگیرد، زمینه ساز شکل‌گیری ولادت دوم یا همان تولد معنوی می‌شود.

وی گفت: تولد اول ارزش و جایگاه تولد دوم را ندارد، زیرا باید دید که در این دنیا چه توشه ای برمی‌گیریم و چه اخلاقی را کسب می‌کنیم، اگر ما به گونه ای زندگی کنیم که ولادت دوم رخ دهد چشم و گوش و قلب حیوانی ما تبدیل به چشم و گوش و قلب انسانی می‌شود.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: از شکم مادرانتان شما را به دنیا آورد در صورتی که چیزی نمی‌دانستید، یعنی ما دارای چشم و گوش و قلب حیوانی بودیم که به دنیا آمدیم. اما برای اینکه از این حیوانیت خارج شویم باید با کسب معنویت دارای دل، گوش و قلب انسانی شویم.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: در ولادت دوباره باید "عین" به معنای چشم تبدیل به بصر به معنای بصیرت، "اُذن" به معنای گوش تبدیل به "سمع" به معنای شنیدن و حقایق و قلب تبدیل به "فواد" شود.

وی با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) در اوج ولادت دوم قرار دارند، ابراز کرد: دستاورد ولادت دوم "یقین" است، ما با عبادت خالصانه خداوند به یقین می‌رسیم، ما برای ولادت دوم باید دارای بصیرت و شنوایی حق و دلمان اهل معرفت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: خدای متعال برنامه‌های زیادی روی وجود آدمی نصب کرده است ما در دنیا باید آگاهانه از این نرم افزارها استفاده کنیم؛ اما اغلب ما این برنامه‌ها را به صورت دست نخورده باقی می‌گذاریم.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: در سوره مومنون می‌خوانیم خدا سه عنصر چشم و گوش و دل را در وجود شما قرار داد، اما تعداد کمی از مردم از این عناصر استفاده کرده و به ولادت دوباره می‌رسند و بهشت نصیب آنها می‌شود.

وی اذعان کرد: در قرآن کریم می‌خوانیم که انسان‌هایی که دارای گوش، چشم و قلب دنیوی هستند فقط به دنبال مادیات و ظواهر دنیا هستند و ملکوت عالم را نخواهند دید، این عده همچون چهارپایان هستند و از قیامت، قرآن و عبادات غفلت دارند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: خدای متعال در آیه 90 سوره هجر می‌فرماید: " اهل عبادت باشید و با عبادت انس بگیرید تا به یقین برسید." یعنی تمام زندگی ما باید رنگ عبادت و ذکر به خود بگیرد و خوردن، خوابیدن، تدریس، تفریح و کار ما رنگ عبادت داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: مومن نباید خود را مشغول به فعالیتی کند که رنگ عبادت ندارد و الا کار او وقت تلف کردن است. خیر و برکت اهل یقین به بقیه نیز می‌رسد و آنها با ظلم و استکبار مبارزه می‌کنند.

وی گفت: امام راحل (ره) نیز از اهل یقین بود که با اتکا به خدای متعال و با وجود مخالفان زیاد و یاران اندک در 15 خرداد سال 42 قیام کردند و رهبری ملت ایران را عهده دار شدند. امام خمینی(ره) به واسطه یقینی که داشتند آرامش و روحیه عظیمی کسب کرده بودند و زمامدار پیروزی این انقلاب شدند.

آیت‌الله عابدینی در پایان عنوان کرد: حضرت ابراهیم(ع) برای هدایت قوم خود که ماه، ستاره و خورشید را می‌پرستیدند در میان آنها قرار گرفت و با یقین گفت، ای قوم من از همه این بت‌ها برائت می‌جویم و با همه وجودم خدای متعال را عبادت می‌کنم. همه مومنان باید از این پیامبر الهی درس گرفته و تمام وجود خود را متوجه خداوند کنند.

1001/پ30/پب

ارسال نظرات
پر بیننده ها