مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا:

تکلیف روزه داری پاکسازی ظرف وجودی انسان از آلودگی است/ عافیت در دین؛مهم ترین خواسته از خدا

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تاکید بر اینکه روزه باید ما را به جایی برساند تا ظرف وجودمان مطهر شود افزود: برای رسیدن به جمال خداوند باید پاک شده و  به اهل ماه رمضان برسیم.
کد خبر: ۹۱۳۹۰۶۴
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا ظهر امروز در جمع کارکنان سپاه ناحیه قائمشهر به فلسفه ماه رمضان و وظایف روزه داری پرداخت و با اشاره به چرایی شهرالله بودن ماه رمضان گفت: به این ماه صوم الله می گویند چرا که روزه برای خداست.

حجت الاسلام و المسلمین یدالله غلامی در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که روزه تنها عبادتی است که برای خدا خوانده شده است، افزود:نماز با همه اهمیتی که از آن گفته شد و مرز کفر و ایمان نماز بوده، برای انسان است اما روزه برای خدا به حساب می آید. 

هدف روزه رسیدن به لقاء الله است

وی با بیان اینکه در سیره پیامبر(س) و ائمه معصومین نقل شده است که به استقبال ماه مبارک رمضان می رفتند،خاطر نشان کرد: هدف روزه رسیدن به لقاء الله است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا به مضمون دعای چهل و چهارم و چهل  و پنجم صحیفه سجادیه درباره رمضان اشاره کرد و گفت: دعای امام سجاد(ع)در وداع با ماه رمضان با غم و اندوه بود و این به دلیل اهمیت این ماه است. چرا که حضرت از خدا تقاضا میکردند تا ماه رمضاه سال بعد زنده بمانند .

حجت الاسلام غلامی با یادآوری از حدیثی از پیامبر(ص) که فرمودند اگر مردم می دانستند ماه رمضان چه ماه رحمتی است از خدا میخواستند همه سال ماه رمضان باشد ، خاطر نشان کرد: حتی نفس کشیدن در این ماه جز تسبیحات خداوند به شمار می رود. این ماه سرشار از برکات ، رحمات و مغرفت الهی است. 

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف روزه داران در این پرداخت و گفت:دراین ماه باید به تزکیه ،تمرین تقوا و تهذیب نفس بپردازیم.

حجت الاسلام غلامی با بیان این مطلب که برای دریافت رحمت و برکات الهی باید ظرف وجودی انسان پاک باشد، اضافه کرد: باید تمرین کنیم تا دل ها را از آلودگی پاک کرده و جانمان را از گرفتاریهای نفسانی خلاص کنیم .

تکلیف روزه داری پاکسازی ظرف وجودی انسان از آلودگی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تاکید بر اینکه روزه باید ما را جایی برساند تا ظرف وجودمان مطهر شود، افزود: برای رسیدن به جمال خداوند باید پاک شده و  به اهل ماه رمضان برسیم.

وی در پاسخ به این سول که آیا می شود فهمید انسان با روزه داری به تقوا رسیده است، گفت: در این 12 روزی که از ماه رمضان گذشت اگر در رفتار انسان تغییراتی ایجاد نشد، معلوم می شود از تقوا در زمینه های شخصی،اجتماعی،سیاسی ،فرهنگی و ..بهره ای نبرده است.خدا در جایی می فرماید، بعضی ها از ماه رمضان چیزی جز گرسنگی و تشنگی را درک نکردند. درصورتی که در هیچ دین و مذهبی گرسنگی و تشنگی فضلیت نیست .این گرسنگی و تشنگی انسان را باید به تقوا برساند.

وی با اشاره به مبطلات روزه  برای رسیدن به تقوا گفت: در ماه رمضان برخی حلال ها را هم برخود حرام می کنیم تا به درجه مومن شدن برسیم.

بهترین عمل در ماه رمضان ورع و پارسایی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا بهترین عمل در ماه رمضان را با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) ،ورع و پارسایی دانست و گفت: اولین وظیفه ما در ماه رمضان این است که به پارسایی برسیم.

حجت الاسلام غلامی دومین وظیفه در ماه رمضان را انس با قران خواند و گفت: به گفته علامه جوادی (حفظه الله) عظمت ماه رمضان به نزول قران است.

حجت الاسلام غلامی اهمیت تلاوت یک آیه از قران در ماه نزول رمضان را طبق احادیث و راوایات معادل یک ختم قران برشمرد.

دعا اساس بندگی است

وی در ادامه سخنان خود به دعاهای ماه رمضان نیز اشاره کرد و گفت: در همه لحظات ماه رمضان و در شبانه روزش دعا ذکر شده است چرا که دعا اساس بندگی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا به آیاتی از قران کریم که به دعاهای ماه رمضان اشاره شده اضافه کرد:ماه رمضان ماه دعا هم است.

حجت الاسلام غلامی دعای سحر را مهم ترین دعا دانست و ادامه داد:در سالیان قدیم دعاهای روز ماه رمضان را واجب می دانستند.

وی سلاح انبیاء را دعا معرفی کرد و شب زنده داری در سحرها را متذکر شد.

وی در سخنان پایانی خود به شب های قدر اشاره و خاطرنشان کرد: برای ورود به این شب های پرفضیلت باید انسان خود را آماده کند.

حجت الاسلام غلامی عافیت در دین مهم ترین خواسته انسان در شب های قدر خواند و گفت:دینداری در این زمان سخت شده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها