مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از راه‌اندازی پویش ملی داخلی‌سازی قطعات خودرو براي نخستين‌بار در صنعت خودرو كشور در گروه سايپا خبرداد.
کد خبر: ۹۱۳۹۱۲۹
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰

 

 

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج به نقل از سایپانیوز، سیدجواد سلیمانی با اشاره به تأكيد رهبر معظم انقلاب درخصوص استفاده از توان و ظرفيت داخلي براي رفع نياز توليدي كشور، گفت: در این طرح قرار است از توان و دانش پژوهشگران، نخبگان و دانشگاهیان کشور باهدف توسعه داخلی‌سازی قطعات خودرو، ساخت محصولات جدید و همچنين کاهش ارزبری در صنعت خودرو استفاده شود.

وي تحقق شعار رونق توليد را تضمين‌كننده اقتدار كشور دانست و افزود: باهدف اجراي اقتصاد مقاومتي و رونق‌بخشي به توليد داخل، گروه سايپا براي نخستين بار در صنعت خودرو كشور و در يك اقدام مبتكرانه، از تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی کشور دعوت کرده تا طرح‌ها و ایده‌های خود را به این مجموعه ارائه کنند.

مدیرعامل گروه سایپا تصریح کرد: ضرورت استفاده از توان شركت‌ها و صنعت‌گران ايراني در كنار وجود تحريم‌هاي بين‌المللي و محدوديت‌ها در زمينه واردات قطعات پيشرفته خودرويي و عدم همكاري شركاي خارجي كه منجر به حذف برخي محصولات از خطوط خودروسازان و در نهايت، عدم امكان تحويل خودروهاي توليد مشترك شده، باعث شد گروه سايپا تلاش كند شركت‌هاي دانش‌بنيان و صنعت‌گران، به توليد قطعات پيشرفته خودرويي سوق پيدا كنند.

سليماني تأكيد كرد: سایپا قصد دارد تا هرگونه پژوهش، طرح علمی و مطالعاتی و یا ایده ناب قابل اجرا در زمینه طراحی، کاربری و ساخت قطعات بامحور بومی‌سازی فناوری‌های پیشرفته خودرویی را مورد حمايت و بهره‌برداري قرار دهد.

گفتنی است پژوهشگران، دانشگاهیان، صنعت‌گران و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر با مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا به آدرس www.airicsaipa.com تماس گرفته و یا از نمایشگاه دائمی قطعات بومی‌نشده مورد نیاز گروه سایپا در شرکت سازه‌گستر واقع در کیلومتر ۹ جاده مخصوص تهران کرج بازدید کنند.

ارسال نظرات