خبرهای داغ:
مسئول سازمان علمی پژوهشی و فناوری خراسان شمالی:

نقش انکار ناپذیر،انقلاب بر پیشرفت علمی

ظهور جمهوری اسلامی ایران و به خصوص در سالهای اخیر با برنامه رشد علمی و پژوهشی نگاه ویژه ای به پژوهشگران و ایده مندان شده و با پشتیبانی از آنان، بستر رشد و شکوفایی علمی کشور فراهم شد.
کد خبر: ۹۱۳۹۲۱۷
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
نقش انکار ناپذیر،انقلاب بر پیشرفت علمی/ایران، قدرت برتر دنیا خواهد شد 

مسئول سازمان علمی پژوهشی و فناوری خراسان شمالی، در گفتگو با خبرنگار بسیج علمی اظهار کرد: نخبگان صاحبان ایده و اختراع، مبتکران، سرمایه های ارزشمند علمی و گوهر نایاب  ایران اسلامی به حساب می آیند برای اعتلای کشور می بایست احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

 هادی محمدزاده افزود: عقب ماندگی های گذشته در دوران پهلوی و قبل از آن بی اعتمادی به دانشمندان، وابستگی به غرب و شرق در نیازهای اساسی کشور و تحقق کشور از جمله خیانت های که به حق جوانان و صاحبان اندیشه این مرز و بوم شد.

مسئول سازمان علمی پژوهشی و فناوری خراسان شمالی تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی به دلیل دستورالعمل های دیکته شده به حاکمان این کشور زرخیز، سیاست سرکوب و بی اعتنایی به دانشمندان سرلوحه کارشان قرار می گرفت و از این رو افراد اندیشمند برای ادامه تحقیقات خود به کشورهای غربی جذب شده و اندیشه های خود را برای آنان به ارمغان می بردند.

وی با بیان اینکه با ظهور جمهوری اسلامی ایران و به خصوص در سالهای اخیر با برنامه رشد علمی و پژوهشی نگاه ویژه ای به پژوهشگران و ایده مندان شده و با پشتیبانی از آنان، بستر رشد و شکوفایی علمی کشور فراهم شد. افزود:  بطوریکه در بسیاری از زمینه ها از جمله، پزشکی، فیزیک هسته ای، ژنتیک، صنایع دفاعی و .... نه تنها خودکفا و مستقل شده ایم بلکه از بیشتر کشورهایی که مانع پیشرفت ایران و مردم این مرز و بوم را تحریم اقتصادی و علمی کرده اند جلوتر ایستاده ایم و به قدرت اول منطقه و از برترین های قدرت دنیا بدل شده ایم.

وی گفت: تلاش های گسترده از پیمودن قله های علم و دانش در چهل سال اخیر و شکل گیری مراکز مختلف علم و دانشگاهی در کشور جهت تولید علم و حمایت از صاحبان ایده و اختراع از جمله دستاورده های ارزنده انقلاب بود که در بیانیه ی اخیر رهبری در گام دوم انقلاب نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته است. 

وی  با بیان اینکه ضرورت هم افزایی مرکز علمی و پژوهشی در جهت هدایت و مدیریت سرمایه ها به سمت حل مسائل اولویت دار کمک به تجاری سازی ایده و ابتکارات جوانان از اهیمت بالای برخوردار است. عنوان کرد گفت: سازمان علمی پژوهشی،بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری خراسان شمالی تمام تلاش خود را در شناسایی استعدادها و حمایت از آنان بکار بسته و پشتیبانی همه جانبه خود را از نخبگان و مخترعان اعلام می دارد و تا زمان تجاری سازی محصولات و اختراعات و به ثمر رسیدن ایده ها پا به پای اندیشمندان است و آنان را تنها نمی گذارد.

 رئیس سازمان علمی پژوهشی خراسان شمالی تصریح کرد: افراد ایده مند و کسانی که خود را صاحب فکری جدید می دانند می توانند با خاطری آسوده ایده خود را با این نهاد در میان گذاشته و تا مرحله اجرای آن نگران سو استفاده از ایده خود نباشند چرا که این سازمان برای حفاظت از اندیشه ها بنیان گذاری شده است.

 محمدزاده افزود: عقب ماندگی های گذشته در دوران پهلوی و قبل از آن بی اعتمادی به دانشمندان، وابستگی به غرب و شرق در نیازهای اساسی کشور و تحقق کشور از جمله خیانت های که بر حق جوانان و صاحبان اندیشه این مرزو بوع شد.

 وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی باشیم تکریم و احترام به جوانان و دانشمندان زیر ساخت های ضروری عرصه ظهور و بروز ایده ها و اندیشه ها مسیر و تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس و رهایی از وابستگی را به ارمغان می آورد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار