ظرفیت اقشار بسیج

لزوم استفاده از ظرفیت اقشار بسیج در مساجد برای تحقق راهبرد "مسجد محوری"

در جلسه تعامل و هم افزایی سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت عباس(علیه السلام) استان اردبیل با مسئولین بسیج اقشار سپاه استان بر لزوم استفاده از ظرفیت آنها در مساجد تاًکید شد.
کد خبر: ۹۱۳۹۴۲۶
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجد و محلات،جلسه تعامل و هم افزایی سازمان بسیج محلات سپاه استان اردبیل با اقشار بسیج در تاریخ ۹۸/۲/۲۶در محل جلسات شهید ارادتی معاونت تعلیم و تربیت و به ریاست معاون اجرایی سپاه استان اردبیل برگزار گردید.

در ابتدای جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین اکبر تاریخی مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات ضمن عرض خیر مقدم گویی به حاضرین در جلسه به ارائه عملکرد این سازمان در سال ۹۷ پرداختند.

ایشان برگزاری جشنواره  برترین های مساجد، توانمندسازی ارکان مساجد هدف سطح ۱و۲، تشکیل و راه اندازی قرارگاه مسجد محوری، توانمندسازی شورای حوزه و پایگاه و ارتباط و تعامل با اقشار سپاه استان و ... را از مهمترین برنامه های اجرا شده این سازمان در راستای تحقق سیاست مسجد محوری در سال ۹۷ عنوان و ابراز امیدواری کردند در سال ۹۸ با اجرای برنامه های پیش بینی شده شاهد رشد و شکوفایی پایگاه ها و مساجد باشیم.

تاریخی در ادامه به نقش سازمان های اقشاری بسیج در موضوع مسجد محوری اشاره و نمونه هایی از برنامه های اجرا شده توسط آنها درمساجد اعم از اجرای برنامه های خدمات رسانی و محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی، اجرای طرح شهید رهنمون توسط بسیج جامعه پزشکی، اعزام گشت های محله محور از محل مساجد توسط معاونت عملیات، طرح همگام با کشاورز توسط بسیج کشاورزی، تعالی صالحین توسط معاونت تعلیم و تربیت، طرح شهید بهنام محمدی توسط بسیج دانش آموزی و ... را تشریح نمودند.

در ادامه جناب سرهنگ مجربی مسئول دبیرخانه اقشار و متخصین سپاه استان به ارائه گزارش عملکرد سازمان های اقشاری و بسیج محلات در سال ۹۷ پرداخته و برنامه های سال ۹۸ را توضیح دادند.

سپس راه کارهای افزایش حضور فعال اقشار بسیج در مساجد مورد بحث و بررسی قرارگرفت که از جمله آن می توان به اجرای کاروان های کمک رسانی در محلات به صورت هفتگی یا ماهانه در مساجد مهم شهرستانها، ارزیابی عملکرد بسیج به صورت میدانی در مساجد در مقطع زمانی مشخص و معرفی مساجد برتر در زمینه های مختلف، تهیه و تولید کلیپ از عملکرد مساجد موفق جهت پخش در صدا و سیما و ایجاد کانال در فضای مجازی و نشریه بنام اقشار مختلف بسیج و ... اشاره نمود.

در آخر جلسه جناب سرهنگ اسدی معاون محترم اجرایی سپاه استان ضمن قدردانی از زحمات تمامی عزیزان در اجرای برنامه های مسجد محور بر لزوم استفاده از ظرفیت اقشار برای تحقق سیاست مسجد محوری اشاره و افزودن باید با تمام توان و امکانات جهت تحقق تدابیر رئیس محترم سازمان بسیج مستضعفین و اجرای طرح های اعتلای بسیج گام برداریم.

جلسه با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد به پایان رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار