خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌های همدان گفت: با توجه به وضعیت معیشتی خانواده زندانیان، حمایت از آنان در کاهش جرم و پیشگیری از بزهکاری موثرخواهد بود و در این خصوص جدیت، تعامل وهمکاری بیشتر دو دستگاه می‌تواند کمک شایانی به آنان کند.
کد خبر: ۹۱۳۹۴۸۰
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵

حمایت از خانواده زندانیان در کاهش جرم و پیشگیری از بزهکاری موثر استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پژمان پروین در نشست صمیمی با پیمان ترکمانه مدیرکل کمیته امداد استان همدان ضمن قدردانی از زحمات این اداره، از مجاهدت  و تلاش‌های صورت گرفته در راستای توجه به معیشت خانواده زندانیان، به ارائه گزارشی از روند خدمات‌رسانی در زندان‌ها و انجمن‌های حمایت از زندانیان در سطح استان پرداخت و خواستار همکاری و مساعدت کمیته امداد امام خمینی (ره) در رفع مشکلات  خانواده‌های زندانیان بی بضاعت شد.

وی گفت: این جلسه برای هم‌افزایی و همکاری در استفاده از امکانات کمیته امداد در اجرای طرح‌های کمک به زندانیان نیازمند و توانمندسازی، پیشگیری و رفع آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های محروم و نیازمند زندانیان با هدف گسترش همکاری های دو دستگاه در راستای ارائه خدمات به این قشر آسیب‌پذیر جامعه و همچنین کنترل کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل زندان‌های همدان افزود: اقشار آسیب‌پذیر جامعه و خانواده آنان ازگروه‌های هدف ما هستند که نیاز به توجه و کمک جدی دستگاه‌های حمایتی دارند.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت معیشتی خانواده زندانیان، حمایت از آنان در کاهش جرم و پیشگیری از بزهکاری موثرخواهد بود و در این خصوص جدیت، تعامل وهمکاری بیشتر دو دستگاه می‌تواند کمک شایانی به  آنان کند.

پروین تاکید کرد: مشکلات خانواده زندانیان نیازمند در اولویت قرار گیرد و با طبقه‌بندی و اصلاح فرایندها نسبت به تدوین برنامه‌های عملیاتی اقدام شود.

وی در ادامه ماهیت خدمت در هر دو اداره را مددکاری عنوان کرد و گفت: این تفکر و نگرش را به همکاران القاء می‌کنم چراکه وظیفه ما خدمت و دستگیری است و در این مدت  کوتاه حضورم در استان نیز این دیدگاه را اثبات و اجرایی کرده‌ام.

مدیرکل زندان‌های همدان موضوعات پیشنهادی خود را شامل نحوه پذیرش خانواده زندانیان در کمیته امداد امام خمینی(ره)، تعمیر و بهسازی منازل زندانیان بی بضاعت، تشکیل جلسات کارشناسی در سطح هر دو اداره و کمک موردی به خانواده زندانیان مطرح کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان نیز در ادامه اظهار کرد: در سال گذشته خانواده‌های تحت پوشش زندانی از 900 خانواده به یک هزار و 350 خانواده ارتقا ء داده‌ایم.

پیمان ترکمانه افزود: همکاری و تعامل بیشتر هر دو اداره در توسعه خدمات بهینه موثر خواهد بود و ما آمادگی داریم از لحاظ امکانات و اعتبارات موجود وظیفه خود را به بهترین شکل در قبال خانواده زندانیان انجام دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات