خبرگزاری بسیج: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در نشست شورای گسترش کتابخوانی شهرستان ری بر استفاده از ظرفیت های فراوان برای ترویج فرهنگ کنابخوانی در این شهرستان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۳۹۵۰۹
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵

به گزارش روابط عموی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، «احد جاودانی» 15 اردیبهشت در دیدار با نشست شورای گسترش کتابخوانی شهرستان ری گفت: شهرستان ری با وجود ظرفت های فراوان علمی، فرهنگی، هنری و اماکن متعدد که محل تجمع و رفت و آمد بسیاری از مردم است، می تواند بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه شود.

وی با اشاره به تغییر ذائقه مطالعه مردم از شیوه سنتی به شیوه نوین اظهار داشت: در شرایط کنونی که حوزه نشر وضعیتی مطلوبی ندارد و فضای مجازی تا حدودی جای آن را گرفته است، باید با شیوه های نوین مردم را به سمت مطالعه کتاب هدایت کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اظهار داشت: این اداره کل در سال جاری تصمیم دارد در حوزه پایتخت کتاب، باشگاه های کتابخوانی، تجلیل از مروجان کتابخوانی و روستاها و عشایر دوستدار کتاب، فعالیت های ویژه ای اجام دهد و سال 98 سال خیزش فرهنگ کتابخوانی در استان تهران خواهد بود.

«سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در این نشست، با اشاره به نامزدی شهرستان ری در چندین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران اظهار داشت: تاکنون نشست های مشترکی برای احراز عنوان پایتخت کتاب در سال جاری برگزار شده و برنامه های متعدد و متنوعی برای این منظور تدوین شده است.

وی همکاری و مشارکت فرمانداری و نهادهای شهرستان ری در پیشبرد این هدف فرهنگی را بسیار لازم و ضروری خواند و افزود: بسیاری از مناطق شهرستان ری مستعد انجام برنامه های فرهنگی به ویژه کتابخوانی است و عدالت فرهنگی حکم می کند که امکانات و برنامه ها به صورت متوازن بین مردم توزیع شود.

ارسال نظرات