مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: توانمندسازی زنان کهگیلویه نیازمند نگاه نو و توجه ویژه مسئولان است.
کد خبر: ۹۱۳۹۵۱۴
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
آذر صفایی‌نیا افزود: علی رغم تمامی تأکیدات و درخواست‌ها، هنوز سمن فعالی در حوزه بانوان در کهگیلویه وجود ندارد و این مسئله نگران کننده است.

صفایی نیا اظهار داشت: متأسفانه برخی از مشکلات در دیشموک همچون افسردگی، بیکاری و ازدواج زودهنگام با افراد مسن از جمله مشکلات دختران و زنان در دیشموک و گرایش به خودکشی شده است.

وی بیان داشت: تاکنون شش جلسه این کارگروه دراین راستا، در استان تشکیل شده و چهار جلسه نیز در شهرستان‌ها برگزار شده که هدف از برگزاری این نشستها، بررسی موشکافانه مسائل حوزه بانوان با حضور تمامی مدیران شهرستانی است.

صفایی نیا تصریح کرد: متأسفانه دختران در مقاطع مختلف تحصیلی با آسیب جدی ترک تحصیل رو به رو هستند و تاکنون چندین مورد خودکشی و خودسوزی در این بخش مشاهده شده است.

وی با تاکید بر اینکه از دست دادن حتی یک نفر بدون شک آسیب زدن به سرمایه اجتماعی است، گفت:، اما اکنون مسئله مهم‌تر جلوگیری از تسری پیدا کردن این موضوع در بین سایر دختران نوجوان و افزایش ضریب شیوع این معضل اجتماعی است.

صفایی نیا افسردگی، بیکاری و ازدواج زودهنگام با افراد مسن را از جمله مهم‌ترین مشکلات دختران و زنان در منطقه دیشموک برشمرد و ابراز کرد: از مدت‌ها پیش معتقد بودیم که باید یک مرکز خوابگاهی دوجانبه در دیشموک راه اندازی شود، اما علی رغم پیگیری‌های مکرر نتیجه آن تنها این بود که این مسئله به امور بانوان مرتبط نیست و تمام آن تلاش‌ها بدون خروجی بود.

وی تاکید کرد: علی‌رغم تمام کارشکنی‌ها، حوزه زنان استانداری مجدداً برای احداث این خوابگاه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و یکی از برنامه‌های کاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در منطقه، اجرای یک حرکت عملی و طرح تاب آوری اجتماعی با همکاری اعتباری معاونت زنان ریاست جمهوری است که این طرح درسه منطقه پرخطر بخش دیشموک اجرا می‌شود.
ارسال نظرات