نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه کار تصویب طرح جمعیت و تعالی خانواده به پایان رسید، گفت:اعضای کمیسیون فرهنگی مصوب کردند، کسانی که بین ۱۵ تا ۲۰ سال ازدواج کنند از مشوق‌ها در این باره برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۳۹۵۶۱
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز مواد باقیمانده از طرح جمعیت و تعالی خانواده بررسی و تصویب شد و کار تصویب و جمع‌بندی این طرح در کمیسیون فرهنگی به پایان رسید تا برای بررسی در صحن علنی مجلس به هیأت رئیسه ارسال شود.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: در این جلسه اعضای کمیسیون با مصوبه خود دولت را مکلف کردند فقط یک بار به افرادی که بین بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰ سال تمام ازدواج دائم می‌کنند هدیه ازدواج پرداخت نماید. میزان و نوع هدیه زوجین در آیین‌نامه اجرایی که توسط وزارت ورزش و جوانان و سازمان برنامه و بودجه تهیه می‌گردد، تعیین و هر ساله در قانون بودجه سنواتی منظور می‌گردد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ علاوه بر این اعضای کمیسیون مصوب کردند که دولت مکلف است حق اولاد خانواده‌های ایرانی دارای دو قلو و بیشتر را سه برابر بیشتر به ازای هر قل پرداخت نماید.

وی افزود: همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون دولت مکلف است یارانه خانواده‌های دارای فرزند چند قلوی نیازمند را بر اساس معرفی سازمان بهزیستی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها دو برابر یارانه خانواده معمولی پرداخت نماید.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ همچنین در این جلسه کلیات طرح سازمان نظام روزنامه‌نگاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و یک نفر موافق و یک نفر مخالف کلیات این طرح صحبت‌های خود را مطرح کردند اما ادامه بررسی‌ها و رای‌گیری در خصوص کلیات طرح به جلسه هفته آینده موکول شد.

ارسال نظرات