نشست برنامه‌ریزی و هم‌اندیشی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با حضور اعضا در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۹۵۶۷
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست برنامهریزی و هم‌اندیشی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با حضور اعضا در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد.

 

 

*خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت(ع) شعار دهه کرامت

حجت‌الاسلام حبیب‌الله ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این نشست با اشاره به اینکه شعار امسال دهه کرامت، خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت(ع) است، اظهارداشت: کارگروه‌های شش‌گانه و هیأت اندیشه‌ورز جلسات خود را تا قبل از دهه کرامت برنامه‌ریزی کرده و برنامه‌های خود را براساس شعار دهه و شعار سال ۹۸، طرح ریزی کنند.

وی افزود: امروز ۴۵روز تا دهه کرامت باقی مانده است و نیاز است پیگیری‌های دبیرخانه برای اجرای برنامه‌ها دقیق‌تر شود.

ارزانی اضافه کرد: لازم است جلساتی با وزارت کشور تشکیل شود تا شوراهای کرامت استانی براساس شعار انتخاب شده دهه ظرفیت‌های خود را بسیج کنند و در این راستا صداوسیما می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

 

*تشکیل شش کارگروه تخصصی در شورای دهه کرامت
 

مرتضی طاهریان معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این نشست اظهارداشت: شش کارگروه تخصصی امسال در این شورا برای برنامه‌ریزی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: کارگروه فرهنگی و محتوایی با محوریت آستان حضرت معصومه(س)، کارگروه هنری با محوریت بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)،کارگروه دانشگاهیان با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها،کارگروه ارتباطات و فضای مجازی با محوریت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد،کارگروه تشکل‌های مردمی با محوریت آستان قدس رضوی و کارگروه ادیان، اقوام و مذاهب با محوریت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کارگروه‌های تخصصی شورا هستند.

طاهریان گفت:هیأت اندیشه‌ورز نیز با مسئولیت مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در این شورا فعالیت خواهد داشت.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: کارگروه محتوایی جلسات متعددی درباره انتخاب شعار و عناوین روزهای دهه کرامت داشته است که در این جلسه، نظرات نمایندگان اعتاب مقدسه و دستگاه‌های در این باره مطرح می‌شود.

 

*خدمت کریمانه شعار محوری دهه کرامت
 

حجت‌الاسلام بهشتی‌پور مسئول کارگروه فرهنگی و محتوایی و نماینده آستان حضرت معصومه(س) در این نشست اظهار داشت: بنا داریم در این ایام توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، بزرگداشت قیام گوهرشاد، هجمه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسائل اجتماعی و سبک زندگی اجتماعی محور برنامه‌ها باشد.

وی ادامه داد: در سال گذشته نسبت به شعار خدمت کریمانه به رسم اهل بیت(ع) خوب پرداخته نشد لذا در صدد هستیم طی چند سال آتی خدمت کریمانه شعار محوری باشد و هرسال به جزئیاتی از آن بپردازیم.

بهشتی پور تصریح کرد: امسال جشن‌های مردمی دهه کرامت با پنج محور؛ جشن‌های مردمی در ۱۰ مسجد، ۱۰ بوستان، آذین‌بندی شهر، برگزاری جشن دختران آفتاب، برپایی ایستگاه‌های کریمانه و پوشش گسترده برنامه‌های شاد برگزار می‌شود و همچنین اعزام ۱۱۰ گروه جهادی به مناطق سیل‌زده در این ایام در دستور کار است.

 

*برگزاری جشن مردمی دهه کرامت در سراسر کشور

جواد محمدی‌فاز نماینده آستان قدس رضوی در شورای دهه کرامت با اشاره به اینکه ستاد مرکزی جشنواره مردمی دهه کرامت در این آستان تشکیل شده است، گفت: در آستان قدس بررسی شد که ایام شادی دهه کرامت آن چنان که باید نیست و به طور مثال هم‌طراز نیمه شعبان نیست لذا سال گذشته در استان خراسان با هماهنگی دستگاه‌های مختلف جشنواره شهر کرامت راه‌اندازی شد که در نهایت مجموعا ۱۰۰۰ جشن برگزار شد و ۸۰۰ مسجد فضا آرایی و تزیین خیابان‌ها و برپایی ایستگاه صلواتی انجام دادند.

وی افزود: امسال بنا داریم جشنواره مردمی کرامت به تمام کشور توسعه یابد و در این راستا از تجربیات استان قم نیز استفاده خواهد شد.

در انتهای مراسم احکام مسئولان کارگروه‌های تخصصی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور اهدا شد.

ارسال نظرات