معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

دخترانمان را تاریخ‌ساز تربیت کنیم

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور در اردکان با اشاره به تهاجم و شبیخون فرهنگی در جامعه گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل و مشکل‌گشای مسائل فرهنگی جامعه همدلی، وحدت و هم‌افزایی است.
کد خبر: ۹۱۳۹۵۸۲
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، معصومه حکیمیان در جمع خواهران بسیجی شهرستان اردکان گفت: یکی از گمشده‌های مردم ما به‌ویژه زنان و دختران این است که حس خوب زندگی کردن و به عبارت دیگری احساس خوشبختی کردن در بین این قشر از جامعه کمرنگ شده است.
وی افزود: تلاش‌ها این است که مردم زندگی سالم‌تر و سعادتمندانه‌تر داشته باشند. این اتفاق وقتی رخ می‌دهد که ما موضوع " یدالله مع الجماعه " را فراموش نکنیم. آسیب‌شناسی‌هایی که در سال‌های گذشته انجام‌شده نشان داده است که هرجایی ملت ما دست‌به‌دست یکدیگر دادند و برای یک هدف واحد تلاش کردند در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه به نتیجه رسیدند.
معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین عوامل و مشکل‌گشای حل مسائل فرهنگی که گریبان گیر همه شده است همدلی، وحدت و هم‌افزایی است. وحدت و همدلی باید در سرلوحه کار‌های ما باشد تا بتوانیم به نتیجه برسیم.
وی گفت: دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف ازجمله بسیج، سازمان‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد در سالیان متمادی تلاش می‌کنند که مشکل‌گشای مردم در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی باشند و بتوانند پدیده‌هایی مانند طلاق و اعتیاد را کاهش دهند و ازدواج و اشتغال را افزایش دهند، اما نگاه درستی به اصل ماجرا نمی‌شود.
حکیمیان افزود: ما باید برای مقابله با جنگ نرم بتوانیم داشته‌های فرهنگ ملی و دینی خود را بشناسیم. یکی از مهم‌ترین وظایف دولتمردان و فعالان فرهنگی اجتماعی تربیت ملت است. دستگاه‌های مختلف وظایف خود را به‌خوبی انجام نمی‌دهند. قانون و تکریم قانون برای همه دنیا ارزشمند است، اما در جامعه ما قانون‌مداری رواج ندارد بلکه قانون‌گریزی در بین مردم موردتوجه قرار می‌گیرد.
وی گفت: ما ذخایری در فرهنگ دینی و ملی خودمان داریم که فضائل را به ما یاد می‌دهند و ما را از رذایل دور می‌کنند و سبک زندگی را به ما نشان می‌دهند. در کنار این‌ها الگو‌هایی نیز داریم که به‌جای شناخت، فقط آن‌ها را می‌ستاییم.
معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: شهید مطهری می‌گوید در فرهنگ جهان سه نوع نگاه به زن وجود دارد؛ زن گوشه‌نشین، زن ابزار جنسی، اقتصادی و سیاسی و زن تاریخ‌ساز. مقام معظم رهبری بر الگوی سوم تأکیددارند. دخترانمان را باید تاریخ‌ساز تربیت کنیم و نه ابزار و گوشه‌نشین. اگر می‌خواهیم زن تاریخ‌ساز تربیت کنیم باید از مهدکودک شروع کنیم.
وی در پایان اظهار داشت: بدنه فرهنگی و اجتماعی شهر باید مهدکودک‌ها و مراکز آموزشی را مدیریت کند تا به سمت تربیت زن تاریخ‌ساز حرکت کنند. اوج زمان تأثیرپذیری یک فرد برای شکل‌گیری ساختار تربیت مناسب تا ۱۵ سالگی است. مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور زمانی حل می‌شود که همه ملت بگویند من قرار است این مشکلات را حل کنم.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات