خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:
حقایق پور اذعان کرد: موزه شهدای قزوین گنجینه‌ی ارزشمندی از آثار 3 هزار شهید استان قزوین است.
کد خبر: ۹۱۳۹۶۴۴
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جلسه شورای معاونین بنیاد استان به هفته‌ی میراث‌ فرهنگی و روز جهانی موزه اشاره کرد و گفت: موزه‌ها گنجینه‌هایی هستند که ما را با سیره و آداب و رسوم گذشتگان و نیاکان آشنا می‌کنند.


وی افزود: در موزه‌های مختلف، اسناد ارزشمندی نگهداری می‌شود که نشان‌دهنده تاریخ و هویت ماست و مورد استفاده آیندگان قرار می‌گیرد.


حقایق‌پور به موزه‌ی شهدای قزوین اشاره کرد و گفت: این موزه یکی از منحصرترین موزه‌های کشور بعد از تهران است و همواره در مناسبت‌های مختلف مانند ایام نوروز مورد بازدید بسیاری از مسافران و گردشگران می‌باشد.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: موزه شهدای قزوین با فضای 400 مترمربع و 2 طبقه در جوار گلزار مطهر شهدای شهر قزوین راه‌اندازی شده و همه‌ی آثار حجمی و مکتوب شهدا و ایثارگران را در خود جای دارد.


این مسوول گفت: در این موزه، آثار شهدا شامل البسه، دست‌نوشته‌ها، وصیت‌نامه، عکس و هر آنچه که متعلق به شهید می‌باشد، برای علاقمندان به نمایش گذاشته شده است.


وی افزود: هر علاقمندی که از موزه‌ی شهدای قزوین بازدید می‌کند، بیشتر با سیره و منش شهیدان و ویژگی‌های آنها آشنا می‌شود که همین در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر است.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به بیمه دی اشاره کرد و گفت: همه‌ی بدهی‌های این بیمه به ایثارگران تا پایان سال 97 تسویه شده و هر ایثارگری که فاکتوری نزد خود دارد می‌تواند برای تسویه مراجعه کند.


حقایق‌پور با اشاره به کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان قزوین افزود: در این کارگروه تصمیمات خوبی برای بازسازی گلزارها اتخاذ شده که امیدواریم اجرایی گردد.


گفتنی است: در این جلسه هر یک از اعضا به بیان مسایل، مشکلات و چالش‌های حوزه‌های کاری خود پرداختند.

 

1003/ی30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها