خبرهای داغ:
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس گفت: جهت تنظیم قیمت ها در بازار باید کمیته ای تحت عنوان نظارت بر بازار با حضور دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی و انتظامی تشکیل شود تا در مرحله اول به صورت غیر محسوس وارد بازار شده و اگر تخلفی مشاهده شد با متخلفان برخورد و با کاسبان منصف از باب تشویق وارد شوند.
کد خبر: ۹۱۳۹۶۴۶
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی  امام جمعه طبس و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان در جلسه مشترک این ستاد با کمیسیون تنظیم بازار با اشاره به نامه امیرالمومنین علیه السلام به مالک اشتر گفت : حق مردم را رعایت کنید ، سعی کنید فروش کالاها به طور عادلانه انجام شود.

وی تصریح کرد: ای مسئولین، شما را به خدا قسم به فکر مردم باشید. معاملات باید آسان انجام گیرد به طوری که موازین عدالت رعایت شود و به فروشنده و خریدار اجحاف نشود .

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت : برای این که بازار تحت کنترل باشد باید بازرسین به صورت غیر محسوس وارد بازار شوند ، گاهی اوقات بازرسین تخلف می کنند که باید به این موضوع هم رسیدگی شود .

امام جمعه طبس خاطر نشان کرد: مسؤلین خودشان باید در میدان عمل حاضر شوند و گرنه کار درست نمی شود اگر خریدار قرار است 30% روی جنس خود بکشد چرا این 30% گاهی می شود 300% ، راه اندازی بازار میوه و تره بار در راستای شکستن قیمت ها موثر خواهد بود. اگر بازاری و کاسب ما دارد با قیمت واقعی کار می کند باید مورد تشویق قرار گیرد.

وی افزود : با پیگیری اصناف جلسات توجیهی و احکام معامله جهت بازاریان محترم توسط دفتر امام جمعه و حوزه علمیه برگزار شود .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس طی پیشنهادی گفت : جهت تنظیم قیمت ها در بازار باید کمیته ای تحت عنوان نظارت بر بازار با حضور دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی و انتظامی تشکیل شود تا در مرحله اول به صورت غیر محسوس وارد بازار شده و اگر تخلفی مشاهده شد با متخلفان برخورد و با کاسبان منصف از باب تشویق وارد شوند.

 زارع حسینی دادستان طبس و معاونت قضایی ستاد با اشاره به گرانی های موجود در بازار که موجبات نارضایتی مردم، بخصوص قشر کم درآمد را در پی داشته است عنوان داشت : بازرسی ها باید گسترده تر باشد و بازرسین اصناف بیشتر ورود پیدا کنند و سازمانهای مردم نهاد که از اقشار تخصصی و حرفه ای و افراد آشنا به وظایف بازار تشکیل شود جمعی که اصناف و بازاریان آنها را قبول داشته باشند تا به بازرسان صنعت، معدن و اصناف کمک نمایند .

سرهنگ پاسدار رمضانعلی فرحبخش دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر شهرستان طبس با اشاره به گزارشات شهروندان مبنی بر گران بودن اجناس و اقلام مورد نیاز در مقایسه با شهرهای همجوار بخصوص تره بار و بعضی دیگر از کالاها و اختلاف قیمت یک کالا در فروشگاه ها و مغازه های مختلف سطح شهر و نارضایتی های ایجاد شده گفت : این جلسه ستاد با دستور ریاست ستاد و تعدادی از اعضا به صورت فوق العاده جهت اتخاذ تصمیم در راستای پیگیری منکرات اقتصادی گران فروشی و احتکار برگزار شده است.

وی در ادامه با اشاره به ماده دوم قانون حمایت از آمران به معروف وناهیان از منکر تاکید کرد : قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوب مجلس شورای اسلامی است که این ستاد برای انجام وظایف قانونی دارای ساختار اداری و اجرایی است و این ساختار به استناد مواد 19 و 20 قانون در سه سطح مرکز، استان، شهرستان تعریف و در چارچوب قوانین و مقررات مربوط اداره می شود .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها