معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا (س) بندرعباس، از برگزاری دومین همایش ملی نهج البلاغه و انقلاب اسلامی در مهرماه امسال در آمفی تئاتر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بندرعباس خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۹۷۰۹
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، سمیه احمدی طیفکانی در تشریح این خبر اظهار داشت: دومین همایش ملی نهج‌البلاغه ویژه عموم طلاب و دانشجویان خواهر و برادر با عنوان نهج‌البلاغه و انقلاب اسلامی در دو محور «تاثیر نهج البلاغه بر اندیشه و سیره سیاسی حکومتی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و نهج البلاغه و گام دوم انقلاب» برگزار می‌شود.

وی برگزاری همایش را ترویج نهج البلاغه خوانی و تطبیق آن با ارزشهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: ایجاد نشاط علمی بین پژوهشگران و فرهیختگان جامعه و ارسال آثار علمی پژوهشی پژوهشگران به همایش ملی نهج البلاغه و انقلاب اسلامی از دیگر انگیزه‌های برگزاری این همایش به شمار می‌رود. 

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) بندرعباس، با اشاره به محورهای برگزاری همایش اظهار داشت: محور «بازخوانی اندیشه‌های رهبری و مطابقت دادن آن با نهج‌البلاغه» به منظور اشاره به منشا «سیر حکومت‌داری امام خامنه ای(مد ظله العالی)» بر اساس آموزه‌های قرآن کریم و سیره رفتاری اهل بیت(ع) است.

احمدی گفت: دومین محور همایش یعنی بیانیه گام دوم انقلاب به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و دفاع از اندیشه‌های ناب ایشان است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) بندرعباس با بیان اینکه محتوای ارزشمند نهج‌البلاغه محدود به زمان خاصی نیست، تاکید کرد: نهج‌البلاغه بهترین و غنی‌ترین منبع پژوهشی و علمی با ادبیات قوی برای رفع مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه، در عصر حاضر به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه سرشار از مضامین ناب و پربار است، بیان کرد: محققان با تحقیق و جستجو در محتوای پربار و علمی نهج‌البلاغه می‌توانند، بهترین راهکارهای عملی اثرگذار در حل مشکلات جامعه ارائه دهند.

احمدی، ارسال آثار به همایش برای طلاب و دانشجویان خواهر و برادر را بلامانع دانست و گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این همایش تا پانزدهم مرداد ماه ۹۸ است و اختتامیه این همایش در مهرماه امسال در سالن آمفی تئاتر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بندرعباس خواهد بود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) بندرعباس خاطر نشان کرد: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه e-book نهج‌البلاغه مدرسه الزهرا (س) بندرعباس به مطالعه منابع بپردازند و مراجعه آقایان نیز با هماهنگی قبلی در ساعات خاص امکان‌پذیر است.

وی در پایان گفت: محققان با مراجعه به سایت پژوهشی مدرسه علمیه الزهرا (س) بندرعباس «http://alzahrahormozgan.ir/» نسبت به بارگزاری آثار خود اقدام کنند.

ارسال نظرات