مشاور امور زنان و خانواده وزیر کشور گفت: شعار حوزه بانوان وزارت کشور رونق تولید، تحکیم خانواده و پیشرفت پایدار است.
کد خبر: ۹۱۳۹۸۳۰
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ فریبا نظری پور کیایی مشاور امور زنان و خانواده وزیر کشوردر جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان مرکزی با اشاره به عملکرد استان مرکزی در حوزه اندیشمندان شهیر خانم گفت: این استان به عنوان دبیرخانه دائمی نکوداشت زنان مفاخر ایران اسلامی انتخاب شده است.

 وی با اشاره به نشست نکوداشت مفاخر زن استان در ۲۲ خردادماه سال ۹۸ افزود: همزمان با تجلیل از بانوان مشاهیر نام آور استان این دبیرخانه در ۲۲ خرداد ماه کار خود را آغاز خواهد کرد.

نظری با تبیین هدف اصلی این نکوداشت بیان داشت: این تجلیل با هدف شناخت و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های بانوان در خلال مشکلات جامعه برگزار می شود.

مشاور امور زنان و خانواده وزیر کشور با بیان اینکه در کنار مسائلی چون خشونت خانواده مطرح می شود باید توانمندی ها هم دیده شود گفت: برنامه های این کارگروه و حوزه بانوان استان باید با محوریت فهم مشترک و بهره وری بیشتر از ظرفیت ها انجام شوند.

وی با تأکید بر اینکه در بحث ساماندهی به سکونت های غیر رسمی اتحاد و انسجام خوبی در بین دستگاه ها ایجاد شده عنوان کرد: نیازمند این هستیم که از هرگونه موازی کاری در حوزه بانوان و سکونت های غیر رسمی جلوگیری کنیم تا بتوانیم توانمندی های این قشر از جامعه را به رخ بکشیم.

مشاور وزیر کشور با بیان اینکه بانوان نیازمند کسب مهارت و تجربه برای حضور در بازار کسب و کار هستند افزود: ملزم به شناسایی فرصت ها و انجام اقدامات هماهنگ در عرصه اقتصادی هستیم و ایجاد بستر مناسب برای نقش آفرینی بانوان هستیم.

نظری با اشاره به شعار حوزه بانوان وزارت کشور گفت: رونق تولید، تحکیم خانواده و پیشرفت پایدار باید سرلوحه برنامه های بانوان باشد.

مشاور امور زنان و خانواده وزیر کشور با انتقاد از بروکراسی طولانی و برگزاری جلسات دیرهنگام کارگروه تسهیلات و اشتغال در استان ها ادامه داد: این کارگروه روند اداری طولانی به خود گرفته و باید به آن توجه بیشتری شود و در سریعترین فرست این روند طولانی از بین رود.

وی با بیان اینکه نیاز است در استان مرکزی به دلیل صنعتی بودن آن باید برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی یک بررسی انجام شود گفت: اولویت کار شناسایی واحدهای در حال تعطیل باشد که این واحدها نباید دچار تعدیل نیرو شوند.

نظری با تأکید بر اینکه اقدامات خوبی برای بیمه مشاغل خانگی انجام شده افزود: می توان در صورت نیاز استثناهایی را در این موضوع انجام داد چرا که اولویت های مهم وزارت کشور بیمه مشاغل خانگی و صنایع دستی است و استان مرکزی در این حوزه باید توجه بیشتری داشته باشد.

مشاور امور زنان و خانواده وزیر کشور در پایان خاطر نشان کرد: استان مرکزی عملکرد خوبی در راستای برگزاری نشست های مستمر در حوزه بانوان دارد که باید این موضوع بیشتر تقویت شود.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات