فرمانده سپاه کربلا اعلام کرد:

رونق تولید و اشتغال با اجرای طرح صندوق قرض الحسنه محله محور

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه صندوق قرض الحسنه محله محور در 15 نقطه از کشور اجرا شد، خاطر نشان کرد:توانمندی اقتصادی با صرف اندک هزینه مردم و در جهت افزایش رونق تولید و اشتغال است.
کد خبر: ۹۱۳۹۸۸۷
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،سردار محمد حسین بابایی فرمانده سپاه کربلا در جمع پاسداران سپاه ناحیه قائمشهربه  تشریح یک طرح اقتصاد مقاومتی سپاه بانام صندوق قرض الحسنه محله محور اشتغالزا پرداخت و گفت:استقلال اقتصادی به شرط استقلال پولی است که یکی از نیازهای مهم در صنعت اقتصاد امروز می باشد. برای همین سپاه پس از بررسی شیوه های مختلف اقتصادی یک شیوه موفق را به نام صندوق قرض الحسنه محله محور اشتغالزا انتخاب کرد که در حال پیاده سازی است.

وی ادامه داد:با پول مردم توسط خود مردم و با مدیریت مردم بدون وابستگی، یک سرمایه اقتصادی تولید و به شیوه علمی وارد بازار فروش می شود.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه صندوق قرض الحسنه محله محور در 15 نقطه از کشور اجرا شد، خاطر نشان کرد:توانمندی اقتصادی با صرف اندک هزینه مردم و در جهت افزایش رونق تولید و اشتغال است.

سردار بابایی این طرح اقتصادی را بخش مهمی از اقتصاد مقاومتی خواند و اضافه کرد: میزان سرمایه ، وام ها ،ایجاد بازار، شناخت جامعه مصرفی ،بازاریابی قبل از تولید موارد مهمی است که اگر تسهیل گر این طرح را به خوبی اجرا کند،به نتیجه می رسیم.

وی با مثال به روستای قلعه گنج کرمان که یک روستای محروم کشور بود اما با این طرح یک بیکار هم در آن وجود ندارد، تاکید کرد:این طرح برای مقابله با جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن برنامه ریزی شده است که در محلات مختلف صندوق های اشتغالزای محله محور ایجاد می شود و  در راستای قدرت اقتصادی، دیگر مردم نیاز به بانک ها  و دولت ها ندارند.

سردار بابایی با بیان اینکه باید مردم را از دست بانک ها نجات داد،خاطرنشان کرد: امور جزیی زندگی مردم باید دست خود مردم باشد نه دولت ها.

بگفته فرمانده سپاه کربلا یکی از بدترین شرایط تولید وابسته بودن به بانک ها و دولت ها است.

وی با ابراز تاسف از اینکه مازندران از اجرای طرح صندوق قرض الحسنه محله محور اشتغالزا عقب مانده است ، اذعان کرد:بعضی از استان ها با این طرح به نتیجه مطلوب رسیدند ماهم باید با همت همه جانبه، اقتصاد مردم در مازندران را تقویت کنیم.

سردار بابایی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به سخنان اخیر ترامپ رئیس جمهور آمریکا که گفت بزرگترین مانع سرراه آمریکا،ایران است،اضافه کرد: رئیس جمهور آمریکا صریحا گفت ما قصد جنگ نظامی با ایران را نداریم ولی مقابله ما با ایران از طریق جنگ اقتصادی است.

سردار بابایی با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب که سال 91 فرمودند«امروز یک جبهه یکپارچه از دشمنان یعنی فرانسه، آمریکا،انگلستان،آلمان و همه کسانی که در این جبهه قراردارند، مقابل جمهوری اسلامی صف کشیدند و هدف آنها جنگ اقتصادی با ما است» بیان کرد: حضرت آقا هفت سال قبل این هشدار را دادند اما برخی دولتمردان نه آن را دیدند و نه شنیدند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با تاکید بر این مطلب که فرماندهی معظم کل قوا فرمودند جنگ اقتصادی از چند سال پیش شروع شده است،اضافه کرد: اما دولتمردان برخلاف دستورات رهبر معظم انقلاب و قران عمل کردند و به شیطان امید بستند. لیبرال ها گفته بودند ما باید برویم و با کدخدا ببندیم.

سردار بابایی تنها راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن را طبق فرموده مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد:اقتصاد مقاومتی در تنش ها ،تهدیدها، تحریم ها و بحران ها محکم و استوار است و آسیب پذیر نیست.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اقتصاد معیوب کشور یادآور شد: نقشه ای که دشمن بعد از جنگ تحمیلی برای ما کشید این بود که مملکت دست تکنوکرات ها بیفتد. تکنوکرات ها با پول دولت برای تحصیل به اروپا و آمریکا رفتند اما بعدا ناخواسته و نادانسته آن نسخه هایی که در اقتصاد و فرهنگ غرب منسوخ شده بود را در مملکت اجرا کردند که نتیجه اش تورم ،گرانی  های افسار گسیخته  و طرح های وابسته بود.

وی صنعت اقتصادی کشور را صنعت وابسته دانست و خاطر نشان کرد:بانک و سیستم مالی به جای آنکه اقتصاد را در مسیر تولید ببرد در مسیر دلالی برد.آنهایی که متخصص بودند بصورت ناآگاهانه مسیر اقتصاد ما را به سمت اقتصاد وابسته بردند.هرچند که نفوذ هم در این مساله نقش داشت.

سردار بابایی با بیان این مطلب که مردم برای همه امور به دولت وابسته شدند،افزود: ساز و کار اقتصادی دولت معیوب طرح ریزی شد. دولت وابسته به پول نفت و مالیات است.خود سیستم مالیات هم درست نیست چرا که با افزایش مالیات شاهد افزایش قیمت ها هستیم.

وی به رابطه تولید و تورم اشاره کرد و افزود:چون تولید ما وابسته به سیستم غلط بانکی با سود بالاست، در حال حاضر ضربه خورده است و بخاطرهمین شاهد تورم و تعطیلی کارخانجات هستیم.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به طراحی سیستم موشکی که مقاومتی است یادآور شد: صنعت هسته ای هم مقاومتی بود اما بخاطر برخی ندانم کاری ها، بتن ریزی شد اما سیستم اقتصادی ما مقاومتی نیست که اگر مقاومتی بود کمترین نگرانی را از وضعیت حقوق ها و گرانی در بازار نداشتیم.

سردار بابایی با بیان این مطلب که برخی دولتمردان به جای اینکه باور به سیستم مقاومتی داشته باشند به کدخدا معتقد هستند اظهار کرد:ما در جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمن هستیم،برای همین سپاه وارد میدان کارزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها