کمیته امداد منطقه 19 با پادرمیانی و کمک 9 میلیون تومانی به بانوی سرپرست خانوار زندانی تحت حمایت این نهاد باعث رهایی وی از حکم جلب شاکی شد.
کد خبر: ۹۱۳۹۸۹۴
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرنگار بسیج استان تهران، مهدی سامانی، رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران با اشاره به کمک 9 میلیون تومانی کمیته امداد برای جلب رضایت شاکی پرونده بانوی سرپرست خانوار که به علت زندانی بودن همسرش تحت حمایت این نهاد است،گفت: این بانوی سرپرست خانوار با تهیه دسته چک بانکی ، یک فقره چک به یکی از شاکیان پرونده همسر خود  ارائه داده و در زمان پرداخت  بدهی با عدم نقدینگی مواجه شد.

وی افزود: شاکی پرونده این بانوی سرپرست خانوار، حکم جلب وی را از مبادی قضایی دریافت کرده بود که با اطلاع کمیته امداد از این موضوع و پادرمیانی، نسبت به پرداخت بدهی وی، این اقدام منتفی شد.

سامانی با تشکر از همراهی نیکوکاران و مؤسسات خیریه ای که این نهاد را در پرداخت بدهی بانوی سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد یاری کردند،بیان کرد: شاکی این پرونده نیز پنج میلیون تومان از بدهی خود را بخشید و 9 میلیون مابقی نیز  از محل منابع محلی کمیته امداد، کمک خیران، دفتر آستان قدس رضوی در استان تهران و گروه جهادی امام حسن مجتبی (ع) پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران با بيان اينكه اولويت اصلي كميته امداد براي خانواده هاي زندانيان جرائم غير عمد نيازمند، كاهش آسيب در اين خانواده ها است،گفت: این خانواده دارای 4 فرزند است که بزرگترین فرزند 16 ساله و کوچکترین فرزند 3 ساله است لذا مسئولیت اجتماعی  ایجاب می کند به خانواده ای که سرپرست به علت جرائم غیرعمد در زندان است نسبت به رفع مشکلات  خانواده وی در جهت جلوگیری از هم پاشیدگی کانون خانواده همت نماییم.

وی با اشاره به اینکه اگ هم اکنون 60 خانوار زندانی تحت حمایت این نهاد است، عنوان کرد:  این تعداد خانوارها از خانواده‌های زندانیانی هستند که سرپرست خانواده به دلیل جرائم غیر عمدی و مالی در زندان است.

سامانی بیان کرد: خانوارهای زندانی معیشت بگیر تحت حمایت این نهاد از خدمات مختلف حمایتی این نهاد از جمله تسهیلات اشتغال زایی، وام کارگشایی،جهیزیه،مشاوره و غیره برخوردار می شوند.

شایسته ذکر است: برای جلوگيري ازهم‌ پاشيدگي كانون خانواده فرد زنداني و نيز كاهش زمينه بروز آسيب هاي اجتماعي، كميته امداد از سال ۱۳۷۵ و بر اساس تصميم هيأت دولت جمهوري اسلامي ايران وظيفه حمايت از خانواده زندانيان را عهده‌دار شده و رسالت حمايت از خانواده‌هاي افراد زنداني و تحت حمايت قرار دادن آنان را بر دوش گرفته است؛ خانوارهاي نيازمند كه سرپرست آنان به دليل ارتكاب جرائم غيرعمد در زندان هستند  تا زماني كه شرايط بازگشت فرد زنداني به خانواده فراهم شود تحت حمايت هاي اين نهاد باقی مي مانند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات