رابط پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استانرتبه دوم استان به لحاظ اهدا عضو گفت: پارسال ۷۵ عضو از ۲۲ بیمار مرگ مغزی استان برای پیوند به بیماران نیازمند اهداء شد.
کد خبر: ۹۱۳۹۹۰۵
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
سینا سعیدی سوق در آستانه ۳۱ اردیبهشت روز اهدا عضو افزود:شاخص اهداء عضو در کشور ۱۱ و ۲۶ صدم در میلیون نفر ودر استان ۳۱ است و نشان دهنده پیشگامی و نوع دوستی مردم کهگیلویه و بویراحمد است.
وی گفت: از ابتدای مأموریت دانشگاه علوم پزشکی وبعدا از سال ۷۹ تاکنون ۲۰۰ مورد اهدا عضو در استان انجام و ۶۰۲ عضو برداشت شده است.
سعیدی سوق با اشاره به اینکه ۷۹ بیمار نیازمند هم استانی نیز از دیگر بیماران مرگ مغزی، عضو دریافت کردند، ادامه داد:خانواده‌های دارای بیماری مرگ مغزی با وجود تألمات شدید روحی از این کار حسنه ونیک به خوبی استقبال می‌کنند.
حجت الاسلام غفاریان کارشناس مذهبی نیز گفت: بخشش ادامه زندگی وبقای نفس به دیگران، ریشه در مبانی دین مبین اسلام دارد ودر آیه ۳۲ سوره مائده به این مهم به خوبی اشاره شده است.
اکنون بیش از ۳۰ هزار نفر در کشور در فهرست انتظار پیوند هستند وسالانه ۴ تا ۸ هزار بیمار مرگ مغزی در کشور وجود دارد که حدود نیمی از آن‌ها شرایط اهدا عضو را دارند.
وروزانه ۷ تا ۱۰ نفر ازمنتظران پیوند جان خود را از دست می‌دهند.
ارسال نظرات