محفل انس با قرآن کریم در نیروی انتظامی شهرستان سرخه برگزار شد
کد خبر: ۹۱۳۹۹۴۳
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، محفل انس با قرآن با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مصطفی فاطمی بصیر، امام جمعه سرخه و با حضور کارکنان و پایوران سپاه شهرستان سرخه در نیروی انتظامی سرخه برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی فاطمی بصیر امام جمعه سرخه ضمن تسلیت شهادت حضرت خدیجه(س) گفت: حضرت خدیجه(س) نخستین زن تاجر عرب و بزرگترین تجار حجاز بوده اند و به گواه سیره نویسان، صاحب شرافتی عظیم و ثروتمند بودند. اهل سنت در منابع معتبر آورده اند که وی دو الی سه بار ازدواج نموده، اما در کتاب المناقب ابن شهر آشوب که شیعه و سنی به آن معتقدند؛ آمده است که حضرت خدیجه ازدواج نکرده اند.
وی با بیان اینکه سن حضرت رسول(ص) از 21-37 سال و سن حضرت خدیجه از 25-47 سال ذکر شده است افزود: به تعبیر مورخین و سیره نویسان به دلیل نسبت فامیلی، صداقت و درستکرداری پیشنهاد ازدواج را به محمد جوان مطرح کرد، ایشان با کار خودش تمام سیره و عرف عرب را زیر پا گذاشت.
امام جمعه سرخه تصریح کرد: ایمان حضرت خدیجه(س) در حد اعلی بود و در قبول اسلام، تکلیف و احکام اسلام یعنی نماز پیشتاز بودند. نقش حضرت در پیشبرد اسلام با توجه به آیه 8 سوره ضحی برجسته می شود، در تفاسیر مراد از بی نیازی پیامبر(ص)، مال و دارایی خدیجه بود که در اختیار پیامبر و اسلام قرار داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها