دکتر حکیمیان در جمع مربیان وسرگروه های حوزه عصمتیه ناحیه مرکزی یزد:

به فرزندانمان بیاموزیم که انسان عاقل امروز را در می یابد

خانم دکتر حکیمیان،مسئول فرهنگی جامعه زنان کشور،با مربیان و سرگروه ها حوزه عصمتیه نشستی صمیمانه برگزار کرد.
کد خبر: ۹۱۳۹۹۶۷
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، در این نشست،دکتر حکیمیان گفت:هر فردی فقط یکبار می تواند به دنیا بیاید ومدت زندگیش هم معلوم نیست،عمری که یک بار داده اند و مدتش هم معلوم نیست،قیمت ندارد،باید این موضوع را به فرزندانمان یاد بدهیم.
وی گفت:هر طلوعی را که می بیند مطمئن نباشید که غروبش را هم خواهید دید،اگر چنین فکر کنیم هیچگاه حاضر نمی شویم مال مردم را ضایع کنیم،دروغ بگوییم ،زیرا امام صادق (ع) فرموده اند:وقتت را،فکرت را و عمرت را در مورد گذشته ای که نمی توانی تغییرش دهی،هدر نده. پس به فرزندانمان بیاموزیم که:در مورد گذشته ای که نمی توانی تغییرش دهی،وقت نگذار،انسان عاقل امروز را در می یابد.
حکیمیان اضافه کرد:ملتی می تواند،سربلند،مستقل و آزاد زندگی کند که از سه نعمت سلامت جسم افراد خانواده،سلامت روان افراد خانواده و سلامت اخلاق افراد جامعه ،خوب مراقبت کرده باشد.
پس مهمترین ،حیاتی ترین و اساسی ترین نقش زن در خانواده این است که برای همسر و فرزندانش آرام جان باشد.
مواظب باشید رابطه بین شما و همسرتان همیشه،رابطه ای مودبانه باشد،هیچگاه "شما" در زندگی مشترکتان به "تو"تبدیل نشود.
درخانه ای که پدر تحقیر شود،پسر خوب تربیت نمی شود و در خانه ای که مادر تحقیر شود،دختر خوب تربیت نمی شود.
وی با اشاره به اینکه جنگ امروز،جنگ نرم است افزود:اگر مردم دید درستی نسبت به زندگی داشته باشند،جنگ نرم به هیچ نتیجه ای نمی رسد،کسی که به معاد اعتقاد داشته باشد و قبول داشته باشد که،عمری که رفت،قابل برگشت نیست،جنگ نرم در خانواده وی موثر نخواهد بود پس سعی کنید معاد را در حلقه ها،برای اعضای حلقه،بیان کنید تا اثرات آن در جامعه،نمود پیدا کند.
حکیمیان در پایان با اشاره به اینکه زندگی مردم باید شاد باشد،اضافه کرد:اگر مردم یادگرفتند از زندگی راضی باشند،شاد هستند و ربطی به حضور در مجالس شاد و ... ندارند پس اگر می خواهید به مردم یاد دهید که از زندگی لذت ببرند،ائمه شناسی را به آنها یاد دهید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار