مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت:رسالت مراکز نیکوکاری در کنار کارکردهای مؤثر فرهنگی مساجد در تقویت بعد اعتقادی و دینی جامعه، سامان بخشی به امور معیشتی نیازمندان و ارتقاء کارکردهای اجتماعی مساجد است.
کد خبر: ۹۱۴۰۰۱۳
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، هدایت صفری در مراسم افتتاح مرکز نیکوکاری کریمان امام حسن مجتبی (ع) محله حسین‌آباد ابهر با اشاره به بسترسازی ایجاد مرکز نیکوکاری از طریق قرارگاه جوانان جوادالائمه (ع) در این منطقه،اظهار کرد: کمیته امداد و بسیج دو مولود انقلاب اسلامی هستند که با انفاس قدسی حضرت امام (ره) متولدشده و امروز با منویات رهبری به قله رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تفکر بسیجی کلیدواژه شکست هر بن‌بستی بوده و امروز این تفکر با بهره‌گیری از هدایت‌های عالمانه مقام معظم رهبری در هر دو نهاد جاری است، افزود: میوه‌هایی که امروز توسط این دو نهاد تولید می‌شود موجب شیرین‌تر شدن ذائقه دهک‌های پایین جامعه از نظام ولایی و مایه آرامش در کشور شده است.

صفری ادامه داد: نمونه عملی وجود تفکر بسیجی و فعالیت جهادی همکاری و همراهی بسیج و سپاه با کمیته امداد در قالب ایجاد مرکز نیکوکاری در این منطقه و جاری کردن فضای سبقت در خیرات و برکت در جامعه است.

وی همچنین افزود: وقتی ایمان در کنار عمل صالح کمک به نیازمندان قرار می‌گیرد به انسان پرواز داده و با همین نگاه فعالیت در حوزه کارهای خیرخواهانه صدقه جاریه و باقیات‌صالحات برای عاملان و فعالان در این عرصه بوده که امروز در قالب ایجاد مراکز نیکوکاری برای کمک به احیای عزت‌نفس و کرامت انسانی نیازمندان متبلور شده است.

صفری بابیان اینکه هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری با رویکرد مسجد محوری بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در جامعه برای کمک به نیازمندان و واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری کمیته امداد به این مراکز است، ادامه داد: فعالیت مراکز نیکوکاری کاملاً افتخاری بوده و زمینه‌ای برای پیوند دادن نیاز نیازمندان با توانمندی‌های خیران است.

وی همچنین افزود: رسالت مراکز نیکوکاری در کنار کارکردهای مؤثر فرهنگی مساجد در تقویت بعد اعتقادی و دینی جامعه، سامان بخشی به امور معیشتی نیازمندان، ارتقاء کارکردهای اجتماعی مساجد و حلقه واسط بین اغنیاء و نیازمندان در محلات بوده تا خدمات موردنیاز نیازمندان با حفظ عزت‌نفس و کرامت انسانی به آن‌ها ارائه شود.

گفتنی است در پایان مراسم با حضور مدیرکل کمیته امداد استان زنجان مسئولان و معتمدین محلی، روحانیت، خانواده شهدا و نمازگزاران مسجد حضرت علی‌اصغر (ع) حسین‌آباد شهر ابهر مرکز نیکوکاری کریمان امام حسن مجتبی (ع) محله حسین‌آباد، در محل این مسجد افتتاح و فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کرد.

 

ارسال نظرات