خبرهای داغ:

برگزاری کارگاه‌های آموزشی سواد رسانه ویژه رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها

سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم گفت: با توجه به اهمیت آموزش و تخصص، کارگاه‌های آموزشی سواد رسانه ویژه رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۰۰۱۸
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رضا صالحی عصر دوشنبه در میزگرد آسیب شناسی دلایل تنزل و تغییر ماهیت جایگاه روابط عمومی‌ها در دستگاه‌ها و نهاد‌های استان قم عنوان کرد: باید جایگاه واقعی اصحاب رسانه و روابط عمومی‌ها احیاء شود و منزلت اصلی خود را به دست بیاورند.

سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم افزود: هیچ مدیری حق ندارد، روابط عمومی را در انحصار خود در بیاورد و روابط عمومی را موظف به تمجید گوئی از دستگاه کند، همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی باید منزلت و جایگاه خبرنگاران را بشناسند و حق کوتاهی و توهین به آن‌ها را ندارند.

وی اظهار کرد: ما در بستر اطلاع رسانی، نیاز به سواد رسانه‌ای داریم، با توجه به اهمیت آموزش و تخصص، کارگاه‌های آموزشی سواد رسانه ویژه رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در قم برگزار می‌شود.

صالحی بیان کرد: تربیت نیرو‌های متخصص در دستگاه‌های اجرایی به عنوان روابط عمومی و در میان رسانه می‌تواند کیفیت اطلاع رسانی را ارتقاء بخشد و جامعه را آگاه‌تر کند.

وی گفت:روابط عمومی‌ها باید وظیفه خود را به درستی بشناسند و آشنایی کاملی نسبت به رسالت و وظایف خود داشته باشند؛ همچنین باید در تولید محتوا و بهره گیری از شیوه‌های مدرن، پیشگام شد و تحول خوبی در رسانه و روابط عمومی‌ها ایجاد کرد.

وی افزود: روابط عمومی‌ها وظیفه دارند عملکرد و فعالیت مدیران را به صورت شفاف در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار دهند و پاسخگو باشند؛ مهم‌ترین آفت در حوزه فعالیت‌های روابط عمومی‌ها و رسانه ها، روزمرگی و بی انگیزگی است و این‌ها عوامل مهمی در جلوگیری از پیشرفت است.

صالحی اظهار کرد: ۹۴ دستگاه اجرایی زیرمجموعه استانداری است و همگی باید پاسخگوی مردم باشند و به صورت یکپارچه در جهت تحقق اهداف تلاش کنند.

در ادامه ابوالفضل احمدی نیا روابط عمومی شرکت مخابرات استان و کارشناس ارتباطات نیز در این جلسه در خصوص برخی از نارضایتی‌های مردمی از فعالیت دفاتر و نمایندگی‌های مخابرات عنوان کرد: برون سپاری وظایف به نمایندگان و دفاتر اگر چه اهمیت زیادی در توسعه خدمات دارد، ولی قطعا باید با نظارت بیشتر مانع از نارضایتی در مردم شد.

وی اظهار کرد: بسیاری از روابط عمومی‌ها در قم فاصله زیادی در استفاده از رسانه‌های نوین دارند و این امر یک آفت مهم است، در شرایطی که رسانه‌ها به تلفن‌های همراه منتقل شده است باید روابط عمومی‌ها بتوانند از این ابزار پیشرفته استفاده کنند.

احمدی نیا بیان کرد: باید رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها به خوبی کارکرد یکدیگر را بشناسند تا بتوانند وظایف خود را به خوبی به سرانجام برسانند؛ استفاده از نیرو‌های کارآمد و متخصص در روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها می‌تواند جایگاه مهمی در ارتقای توانمندی‌ها و پاسخگویی باشد.

روابط عمومی شرکت مخابرات استان و کارشناس ارتباطات عنوان کرد:ورود تکنولوژی‌های جدید موجب تغییر نگرش‌ها شده است و باید مخاطبین را با توجه به چنین پیشرفت هایی، از نظر پاسخگوئی و عملکرد مناسب، اغناء کرد.
ارسال نظرات