با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، آیین بهره برداری از کتابخانه عمومی پیامبراعظم (ص) شهر بستک برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۰۰۲۷
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ، عصر امروز با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان ، مسئولان شهرستان بستک و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بستک ، اعضای انجمن کتابخانه های عمومی بخش جناح  و تعدادی از اهل قلم و نویسندگی آیین بهره برداری از تنها کتابخانه عمومی سطح شهر بستک برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد ذاکری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان در این مراسم گفت : ما در نظامی زندگی میکنیم که پیوسته و به صورت یک مجموعه اداره می شود و به مانند یک کشتی در حرکت است که هرجای این کشتی آسیب ببیند همه کشتی دچار آسیب می شود و زمانی به مقصد می رسد که همه مجموعه با هم و در راستای یکدیگر کار و تلاش کنند.

 

وی افزود : در هیچ کجا نباید به دنبال مقصر گشت زیرا اگر نقصی است همه مقصر هستند و اگر موفقتی حاصل می شود همه در آن موفقیت شریک هستند. وی اضافه کرد : امروزه رمز پیروزی کشور ما وحدت است و ما نباید همدیگر را تضعیف کنیم.

 

 حجت‌الاسلام دکتر محمد ذاکری نهاد کتابخانه ها را بهره بردار معرفی کرد و افزود: احداث بنا در اصل به عهده نهاد کتابخانه ها نیست و معمولا دستگاههای دیگر مجری احداث بناهای کتابخانه هستند و تجهیز و تامین ملزومات بعهده  نهادکتابخانه ها هست گرچه در کتابخانه عمومی پیامبراعظم (ص) شهر بستک هم تاسیس بنا و هم تجهیز در تعهد اداره کل راه و شهرسازی بوده است.

 

وی افزود : متاسفانه دستگاهای مجری دغدغه ما و شما در ساخت کتابخانه ها را ندارند ولی با همه این اوصاف این کتابخانه با همه کمبود ها ساخته شده است و اکنون باید به فکر جذب کتابخوان باشیم زیرا وجود کتابخوان مهمتر از ساختمان کتابخانه است.

 

▫️مدیرکل کتابخانه های استان هرمزگان اضافه کرد : همه ما می دانیم که در بستک وجود یک کتابخانه کافی نیست و باید از امروز به دنبال ساخت دومین کتابخانه باشیم ولی ساختن کتابخانه دوم مستلزم فعال بودن این کتابخانه است  تا بتوانیم مجوز دومین کتابخانه را برای بستک را اخذ کنیم.

 

در ادامه سید شمس الدین قتالی فرماندار بستک ، بستک را بعنوان پایتخت فرهنگی استان هرمزگان معرفی کرد و گفت :  ما در بستک خیر کتابخانه ساز داریم که شاید در کشور بی نظیر باشد. وی افزود : اگر کتابخانه باشد و کتابخوان نداشته باشیم هیچ ارزشی ندارد! شاید در بستک کتابخانه تعطیل بوده است ولی طبیعتا کتابخوانی تعطیل نبوده است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه نسل جدید را باید کتابخوان بار آورد نوید این را داد که در آینده ای نزدیک روستاهای بالای ٢۵٠٠ نفر در شهرستان بستک با پیگیری اداره کتابخانه  ها و جذب خیرین دراین راستا قطعا دارای کتابخانه عمومی خواهند شد.

ارسال نظرات