کارگاه هم اندیشی و هم افزایی ارکان مساجد و مربیان طرح شهید بهنام محمدی در قروه برگزار شد

شامگاه روز گذشته و در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) کارگاه هم اندیشی و هم افزایی ارکان مساجد و مربیان طرح شهید بهنام محمدی در حسینیه شهداء سپاه قروه برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۰۰۷۱
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در این مراسم ابتدا حلقه‌های هم افزایی و هم اندیشی تشکیل شدند و بسیجیان در هیئت‌های خود در خصوص مسائل مختلف جامعه بحث و تبادل نظر نمودند.

در ادامه ابتدا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه با اشاره به اهداف طرح شهید بهنام محمدی اظهار داشت: این طرح نقطه پیوند مسجد، مدرسه و خانه است.

سرهنگ محمدرضا مومنی افزود: هم‌افزایی میان بسیج و آموزش و پرورش باید بیش از پیش تقویت شود که در طرح شهید بهنام محمدی از هر مسجد دو یا سه بسیجی به کمک اولیاء و کادر آموزشی مدرسه می‌روند که آنان را در کار‌های تربیتی یاری رسانند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف این برنامه تربیت دانش آموزانی عاقل و عالم و اهل فکر و دارای روحیه انقلابی و دارای بصیرت است که حضرت آقا نیز به اهمیت آن اشاره داشته اند.

مومنی با بیان اینکه طرح شهید بهنام محمدی در استان کردستان و در ۲۶ مدرسه از مدارس شهرستان‌های قروه و بیجار برگزار شد، گفت: از این تعداد در شهرستان قروه ۱۵ مدرسه شامل ۸ مدرسه دخترانه و ۶ مدرسه پسرانه متوسطه اول، و در شهرستان بیجار نیز ۱۱ مدرسه شامل ۶ مدرسه دخترانه و ۵ مدرسه پسرانه به عنوان میزبانان طرح شهید بهنام محمدی فعالیت داشتند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام حسن باباییان امام جمعه قروه با تاکید بر اینکه باید نوجوانان و جوانان با فرهنگ شهدا آشنا شوند اظهار داشت: آنچه که امروز جوان ما را هدر می‌دهد فضای مجازی است و این فضا باعث شده جوان و نوجوان خود را گم کند و باید در این زمینه مسئولین وارد عمل شوند.

​وی با اشاره به نگاه ژرف شهدا، ادامه داد: وصیت نامه شهید بهنام محمدی نشان دهنده عمق نگاه اوست، که با سن و سال کم خود اینچنین قلمی دارد که سخن او امروز بعد از ۴۰ سال تحقق می‌یابد.

به گفته باباییان امروز در مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی باید نوجوانان و جوانان را یاری نمود چرا که غالب جوانان در عرصه‌ای که وارد زندگی اجتماعی می‌شوند سرگردان و متحیر هستند و ممکن است در دام‌های مواد مخدر و یا دیگر آسیب‌های اجتماعی قرار بگیرند.

مدیر آموزش و پرورش قروه نیز در ادامه این مراسم با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: داشتن دانش آموز تراز اسلام، همت همگانی را می‌طلبد و طرح شهید بهنام محمدی در راستای رسیدن به این هدف طراحی شده است.

جعفر عبدالملکی رفع نواقص را برای رسیدن به نوجوان تراز اسلام مهم دانست و افزود: باید سعی شود در این کار اصل از فرع تشخیص داده شود و در انجام رسالت آموزش برای رضای خدا فعالیت شود.

وی با اشاره به اینکه تربیت نباید فقط در مدرسه و توسط معلم انجام شود افزود: با توجه به سه رکن مدرسه، خانواده و مسجد می‌توان به نوجوان تراز اسلامی رسید.

عبدالملکی نوجوان تراز اسلامی را عالم، عاقل و اهل فکر دانست و افزود: داشتن روحیه جهادی، مسئولیت پذیری، دین مداری، بلند همتی، کارآمدی و انقلابی بودن از دیگر ویژگی‌های این نوجوانان است.

در بخش پایانی این مراسم نماز مغرب و عشا در حسینیه سپاه قروه اقامه گردید و حضار برنامه روزه خود را افطار کردند.
 
 
انتهای پیام/7727
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار