آموزه های دینی رزمندگان اسلام عامل اصلی کسب افتخارات ارزشمند در دفاع مقدس و خلق حماسه های بزرگی همچون آزادسازی خرمشهر شد.
کد خبر: ۹۱۴۰۰۹۱
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه لردگان در گفتگو با بسیج با اشاره به نقش معنویت در دفاع مقدس، گفت: رزمندگان اسلام با تأسی به آموزه های دینی و الگوگیری از نهضت کربلا و قیام عاشورا به ندای ولی فقیه و رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خمینی(ره) لبیک گفتند و در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند.

حجت الاسلام سیدمهران کریم پور افزود: آموزه های دینی رزمندگان اسلام عامل اصلی کسب افتخارات ارزشمند در دفاع مقدس و خلق حماسه های بزرگی همچون آزادسازی خرمشهر شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه لردگان ادامه داد: عرصه جهاد و دفاع از عرصه هایی است، که از نظر قرآن کریم و روایات اهل بیت (علیهم السلام) ارزش های اخلاقی در آن تاثیر ویژه دارد.

کریم پور تصریح کرد: آموزه های دینی علاوه بر این که جهاد فی سبیل الله و دفاع مقدس را از کارهای بسیار ارزشمند و مهم بر می شمارد و با تشویق و ترغیب، شعله دفاع در برابر بیگانگان مهاجم  را در جان  مومنان می افروزد، از ارزش های اخلاقی متعددی یاد می کند، که اگر مومنان به آن پایبند باشند  از آزمون جهاد و دفاع سرافراز بیرون می آیند.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس جبهه های ما مسجد بود و همه جا ذکر خداوند بود و معنویت در بین رزمندگان موج می زد.

وی تصریح کرد: رزمندگان دفاع مقدس یاد خدا را با نماز زنده نگه می داشتند و از همین نماز در سختی ها و مشکلات کمک می گرفتند؛ چرا که در قرآن خوانده بودند«استعینوا بالصبر و الصلاه»و به همین ترتیب با اعتقاد کامل از نماز و معنویت کمک می جستند و علاوه بر رشد معنوی خود بر مشکلات نیز فائق می‏آمدند.

کریم پور ادامه داد: رزمندگان به برکت حضور علما و روحانیت در جبهه، فقط به نمازهای واجب اکتفا نمی کردند؛ بلکه فرهنگ شب زنده داری، پرداختن به نماز شب و راز و نیاز نیز در جای جای جبهه ها حاکم بود.

وی با اشاره به آزاد سازی خرمشهر گفت: یکی از نمونه های ظهور و بروز نقش ایمان و معنویت در دفاع مقدس، حماسه آزاد سازی خرمشهر بود، که امام راحل (ره) فرمودند: "خرمشهر را خدا آزاد کرد".

 

ارسال نظرات