خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد

برگزاری 160 برنامه گرامیداشت سوم خرداد در استان/ همایش نیروهای نظامی و انتظامی برنامه شاخص

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: برنامه‌ روز پنجشنبه دوم خرداد با نام شهدا، ایثارگران و پیروان انقلاب شامل همایش نیروهای نظامی و انتظامی در حسینیه جماران در ساعت 8 صبح است.
کد خبر: ۹۱۴۰۱۴۴
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمدرضا فخر مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان صبح امروز در نشست خبری در خصوص برنامه‌های گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر نشان‌دهنده حضور همه جانبه مردم است که با توکل بر خداوند توانستند حادثه بزرگی را رقم بزنند.

 

وی افزود: عملیات بیت‌المقدس از اردیبهشت‌ماه سال 1361 آغاز شد که در اوج آن آزادسازی خرمشهر اتفاق افتاد و این در حالی بود که همه جهانیان به هر طریقی از صدام حمایت می‌کردند.

 

فخر با اشاره به تقدیر امام خمینی(ره) از این عملیات بیان کرد: همراهی و همدلی مردم در سایه توکل به خدا منجر به این اتفاق مهم شد که در نتیجه آن، کشور یکپارچه سرور و شادی شد.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران استان اظهار کرد: در عملیات بیت‌المقدس 12 شهید از بیرجند و حدود 600 تا 700 شهید از خراسان جنوبی در قالب سه گردان ابوذر، مالک‌اشتر و شهید بهشتی حضور داشتند و اولین شهید استان خراسان جنوبی در عملیات آزادسازی خرمشهر شهید خائف بود.

 

وی در خصوص برنامه‌های سال 1398 به مناسبت سالروز خرمشهر، بیان کرد: در استان خراسان‌جنوبی 160 عنوان برنامه طی 4 روز از اول خرداد انجام خواهد شد.

 

فخر از برنامه‌های روز چهارشنبه یکم خرداد با نام رسانه، دفاع مقدس و مقاومت خبر داد و گفت: برنامه این روز شامل حضور اصحاب رسانه و نقش اصحاب رسانه در دفاع مقدس است که این نشست تخصصی بیان‌گر نقش بسیار مهم رسانه هم در دوران دفاع مقدس و هم در دوران انقلاب اسلامی و کارکرد بسیار زیاد رسانه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. همچنین خاطره‌گویی رزمندگان و خانواده‌های شهدا در حضور نماینده ولی فقیه استان خراسان جنوبی در ساعت 21 نیز در این روز صورت خواهد گرفت.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: برنامه‌های روز پنجشنبه دوم خرداد با نام شهدا، ایثارگران و پیروان انقلاب شامل همایش نیروهای نظامی و انتظامی در حسینیه جماران در ساعت 8 صبح است و عصر همان روز در ساعت 17 غبارروبی مزار شهدای بیت‌المقدس واقع در قطعه یک مزار شهدا را خواهیم داشت که با حضور مسئولان کشوری و لشکری و مردم و خانواده‌های شهدا انجام خواهد شد. همچنین محفل انس با شهدا با اجتماع دانش‌آموزانی که افتخار حضور در راهیان نور را در سال گذشته داشتند در حسینیه امام رضا علیه‌السلام در ساعت 18 انجام خواهد شد و ویژه برنامه آزادسازی خرمشهر به همراه پرده‌خوانی عملیات بیت‌المقدس در ساعت 21 این روز برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به نام‌گذاری روز سوم خرداد به نام مقاومت، ایثار، پیروزی و ولایت‌مداری افزود: برای تجدید میثاق با ولایت در سراسر کشور حضور مردم و مسئولان و نیروهای مسلح در نمازجمعه و فرماندهانی که در عملیات دفاع مقدس حضور داشتند به عنوان سخنران قبل از خطبه‌ها خواهد بود و در بیرجند سخنران قبل از خطبه‌ها سردار قاسمی فرمانده سپاه استان است.

 

فخر با اشاره به تجلیل شخص امام خمینی (ره) از مقاومت مردم دزفول در مقابل موشک باران‌های حزب بعث، گفت: برنامه‌های روز پایانی چهارم خرداد با نام روز دزفول، مقاومت و پیروزی شامل برنامه‌هایی برای تجلیل از این مقاومت است.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: سایر برنامه‌ها در این روزها شامل رونمایی از  موشن‌گرافی از سردار شهید رجبعلی آهنی از فرماندهان گردان عملیات بیت‌المقدس، اعزام پزشکان عمومی به مناطق محروم از اول تا پنجم خرداد توسط بسیج جامعه پزشکی شهید رهنمون، تجلیل از رزمنگان عملیات بیت‌المقدس و تجدید میثاق با شهدا در محل مزار شهدای گمنام پاسداران است.

 

وی بیان کرد: این برنامه در قالب 20 نمایشگاه عکس و پوستر، همایش شعر و خاطره‌گویی، مسابقات فرهنگی و هنری، اجرای نمایش‌های خیابانی، دیدار با خانواده شهدا، مسابقات ورزشی، 20 برنامه ویژه کودکان و تجلیل از رزمندگان عملیات بیت‌المقدس در تمامی نهادها و ادارات خواهد بود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار