مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله:

امدادهای غیبی و نصرت الهی آزادی خرمشهر را میسر کرد/ دفاع مقدس الگوی مطلوب برای برون رفت از مشکلات

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تسلیم در برابر قدرت الهی را سبب پیروزی رزمندگان در عملیات الی بیت المقدس دانست.
کد خبر: ۹۱۴۰۳۰۱
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۲

حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ضمن گرامیداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر و یاد و خاطره شهدای این روز، با تاکید بر اینکه فتح خرمشهر یکی از بارزترین جلوه های الهی است، گفت: با فتح خرمشهر عملیات های دفاع مقدس وارد یک مرحله جدید شد.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس از جهات مختلف باید مورد بررسی قرار گیرد، افزود: در جنگ تحمیلی هشت ساله رزمندگان اسلام تنها در مقابله با رژیم بعث نبودند بلکه ابرقدرت‌های جهانی هم از صدام در این جنگ حمایت می کردند؛ تهاجمی که در این هشت سال علیه ایران اسلامی به راه افتاد با حمایت رژیم سعودی و استکبار جهانی و دیگر قدرت‌های برتر آن زمان شکل گرفت که مجهزترین امکانات را در اختیار صدام قرار می دادند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به دستاوردهای رزمندگان در دفاع مقدس بیان داشت: نیروهای انقلابی در قالب سپاه پاسداران، بسیج و نیروهای مردمی خودجوش حرکت عظیمی را برای دفاع از اسلام شکل دادند و با هماهنگی و همدلی عملیات های بزرگی را طراحی و به پیش بردند و توانستند پیروزی های بزرگی را رقم بزنند.

وی افزود: یکی از عملیات های بزرگی که منجر به شکست دشمن شد، عملیات الی بیت المقدس بود؛ عملیاتی که با رشادت ها و تلاش فرماندهان سپاه و ارتش و نیروهای مردمی به ثمر نشست.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تفکر انقلابی رزمندگان در عملیات الی بیت المقدس را عامل کنار زدن تمام موانع ایجاد شده برای پیروزی دانست و گفت:به تعبیری خیال صدام آنقدر از خرمشهر راحت شده بود که فکر باز پس گیری آن را هم نمی کرد؛حتی وعده تحویل کلید بصره هم به ایران در صورت آزادسازی خرمشهر داده بود ولی رزمندگان ایرانی با اتکاء به قدرت الهی توانستند با خلق یک حماسه عظیم این شهر را آزاد کنند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به دستاوردهای عملیات بیت المقدس افزود: این عملیات توانست فتح خرمشهر را رقم زند، رزمندگان ایرانی بیش از 19 هزار اسیر عراقی را در خرمشهر به اسارت گرفتند که این کار بسیار بزرگی است و در جنگ های دنیا اینگونه اتفاقات کم نظیر است.

وی با تأکید بر اینکه عملیات الی بیت المقدس بسیار قدرتمند و با اقتدار انجام شد، گفت: رزمندگان اسلام بعد از پیروزی در عملیات فتح خرمشهر در مسجد نماز شکر به جای آوردند و این کار نشان از ایمان واقعی و اعتقاد آنان به قدرت الهی بود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تسلیم در برابر قدرت الهی را سبب پیروزی رزمندگان در عملیات الی بیت المقدس دانست و افزود: کار رزمندگان در فتح خرمشهر آن چنان عظیم و ماندگار بود که امام(ره) به آنها فرمود؛ دست شما را می بوسم و باز فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد،  این معنای بسیار عمیقی دارد.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به جمله کلیدی امام(ره) در مورد فتح خرمشهر گفت: این جمله عمیق و پر محتوا هنوز هم در ذهن ها ماندگار است و باید برای نسل جوان تبیین شود. همین اعتقاد واقعی رزمندگان به قدرت و نصرت الهی در طول دفاع مقدس سبب ذلت صدام و حتی قدرت های بزرگ شد؛ این فداکاری ها و مجاهدت ها افتخاری بزرگ را برای کشور به ثبت رساند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به سوء مدیریت ها در کشور تأکید کرد: در شرایط کنونی که بار دیگر قدرت های بزرگ علیه ایران اسلامی توطئه چینی می کنند، الگوی دفاع مقدس باید همواره مورد استفاده قرار گیرد.

وی در این خصوص تصریح کرد: روحیه و اعتقادات رزمندگان دوران دفاع مقدس باید در مدیران اجرائی و تصمیم گیر طنین انداز شود و اگر این دو کار در این شرایط انجام شود، به طور قطع بار دیگر کمر دشمنان انقلاب اسلامی خواهد شکست و پیروزی افتخارآمیز دیگری برای ایران اسلامی ثبت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اهمیت تبیین دفاع مقدس برای نسل جدید انقلاب افزود: رزمندگانی که در طول هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند باید ابعاد این دفاع همه جانبه از ارزش ها و آرمان ها را برای نسل جدید تبیین کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: دانشگاه ها و مراکز علمی باید نشست های تخصصی در رابطه با مدیریت دفاع مقدس و به خصوص رمز پیروزی در عملیات هایی چون الی بیت المقدس را برای نسل جدید تبیین کنند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد در پایان با اشاره به اینکه رسانه های انقلابی باید ارزش های دینی و اسلامی را در جامعه گسترش دهند، خاطرنشان کرد: امروز رسانه ها برای زنده نگه داشتن مفاهیم ارزشی و گفتمان دفاع مقدس وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات