معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری:
گرچه سیل خساراتی از نظر مادی و معنوی به بار آورد؛ اما وحدت، تعامل، انسجام، همبستگی و تقویت قومیت ها و مذاهب را به ارمغان آورد.
کد خبر: ۹۱۴۰۳۹۵
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با سالروز میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، آئین تجلیل از خیرین و عوامل اجرایی کمک به سیل زدگان از سوی سپاه استان چهارمحال و بختیاری با حضور فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، فرمانده نیروی انتظامی استان، معاون سیاسی امنیتی استاندار و نمایندگان گروه های جهادی شهرستان های 10 گانه استان و جمعی از خیرین و جهادگران درمجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

جعفر مردانی در این مراسم با گرامیداشت یادو خاطره شهدا و تبریک میلاد حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، سلام استاندار چهارمحال و بختیاری را به خیرین و جهادگران کمک کننده در واقعه سیل های اخیر بویژه امدادرسانی به هموطنان سیل زده در استان خوزستان و شهرستان شوشتر ابلاغ کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری، با ارزشمند دانستن این برنامه که از سوی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شده است، افزود: بر اساس مطالعات انجام شده، ایران جزء 10 کشور مخاطره آمیز از نظر حوادث غیرمترقبه طبیعی است و متأسفانه استان چهارمحال و بختیاری نیز جزء 6 کشور اول آسیب پذیر از نظر حوادثی همچون سیل، زلزله، رانش زمین و خشکسالی است.

مردانی، ادامه داد: بارش های خیلی خوبی در فروردین امسال داشتیم که از نعمات الهی است و جای سپاس و شکرگزاری به درگاه الهی دارد؛ اما 25 استان کشور دچار سیل و آب گرفتگی شدند و استان چهارمحال و بختیاری نیز یکی از این استان ها بود که بر اساس برآوردهای انجام شده خسارت 600 میلیارد تومانی دید.

وی، تصریح کرد: با هشدارهای به موقع هواشناسی و سازمان بحران و تلاش مدیریت بحران و شورای تأمین استان چهارمحال و بختیاری، به لطف و عنایت خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار، تلفات جانی بر اثر سیل نداشتیم.

مردانی با اشاره به خسارت های سنگینی که در استان های دیگر از جمله خوزستان بود، افزود: به همین علت، سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری بعنوان معین شهرستان شوشتر انتخاب شد و با کمک خیرین و جهادگران به یاری هموطنان سیل زده در خوزستان شتافتند.

وی، از همکاری سمن های مردمی و موکب های حسینی در جمع آوری کمک برای سیل زدگان استان و خارج از استان تقدیر کرد و گفت: رزمندگان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام همچون 8سال دفاع مقدس که تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام همواره خط شکن بود و در دوران سازندگی نیز در کنار محرومین حضور داشتند و در تأمین امنیت پایدار و مناطق مرزی نیز با احساس مسئولیت و وظیفه شناسی حضور فعال داشتند، در کمک به سیل زدگان نیز خوش درخشیدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: گرچه سیل خساراتی از نظر مادی و معنوی به بار آورد؛ اما وحدت، تعامل، انسجام، همبستگی و تقویت قومیت ها و مذاهب را به ارمغان آورد.

وی در پایان از فرماندهان و رزمندگان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و خیرین و جهادگران و بسیج سازندگی استان چهارمحال و بختیاری به خاطر کمک رسانی و خدمت به هموطنان سیل زده تقدیر کرد.

گفتنی است: در این مراسم با اهدای لوح سپاس و شاخه گل بعنوان نمادین از نمایندگان خیرین شهرستان های چهارمحال و بختیاری و جهادگران امدادرسان در مناطق سیل زده خوزستان و همچنین خانواده های معظم شهدای مدافع حرم استان تجلیل گردید.

لازم به توضیح است در این مراسم ضمن مولودیه خوانی یکی از ذاکران اهلبیت عصمت و طهارت در مدح امام مجتبی(ع)، کلیپی از امدادرسانی جهادگران سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به هموطنان سیل زده در شهرستان شوشتر پخش شد و یکی از هنرمندان استان و همچنین خوانندگان محلی به اجرای برنامه پرداختند و لوح تقدیر فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان از مردم، رزمندگان، بسیجیان استان چهارمحال و بختیاری و فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام قرائت شد.

ارسال نظرات