خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
در همایش «مجردها» در آموزشکده فنی دختران کازرون مطرح شد:
نگاه به سریال‌های ماهواره‌ای باعث به هم زودن بنیان فکری دانشجویان در خصوص روابط می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۰۳۹۸
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، به همت بسیج دانشجویی آموزشکده فنی حرفه‌ای دختران کازرون، همایشی تحت عنوان «مجردها» با هدف تبیین ویژگی های ارتباط صحیح میان دختران و پسران ، ویژگی های ارتباط صحیح و غلط، تفاوت دیدگاه دختران و پسران از دیدگاه علمی و همینطور واقعیت های جامعه در مورد ازدواج و ارتباط های پیش از ازدواج با سخنرانی دو تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی در این آموزشکده برگزار شد.

دکتر مسلم عباسی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه سلمان فارسی کازرون در این همایش به تشریح آسیب های ارتباط ناسالم قبل از ازدواج پرداخت و در همین زمینه گفت: ارتباط خارج از چارچوب با جنس مخالف پیش از ازدواج آسیب های روحی و روانی بسیار زیادی را به وجود می آورد.

وی با تأکید بر اینکه اکثر ارتباطات خارج از ضوابط پیش از ازدواج دوام و قوامی ندارد، گفت: حتی اگر این ارتباط‌ها به ازدواج منجر شود آن ازدواج پایدار نیست.

عباسی بررسی ملاک های طرفین پیش از ازدواج را ضروری دانست و ابراز داشت: باید قبل از ازدواج در مورد ملاک‌های اصلی زندگی سوال وجواب کنیم و دچار رویا پردازی نشویم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تصریح کرد: در روابط ، مردان عموما دید جنسی دارند اما دختران روی رابطه احساسی حساب باز می کنند.

وی در خصوص روابط زوجها در زمان نامزدی گفت: این گونه روابط باید تحت نظارت خانواده باشد ودر چارچوب خانواده صورت پذیرد.

عباسی با برشمردن سه دیدگاه در خصوص  روابط  دوران نامزدی، بیان داشت: سه دیدگاه در این خصوص وجود دارد؛ افراط و تفریط و تعدیل که اسلام بهترین راه که تعدیل است را پیش گرفته است.

عباسی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که پرسیده بود برای جلوگیری از خیانت طرف مقابل چه کنیم، گفت: برای پیشگیری و جلوگیری از خیانت باید بر روی نیازهای یکدیگر تمرکز کرد و به آن ها پاسخ داد.

دکتر نظام الدین قاسمی، عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون انتخاب بدون تفکر و عجله در انتخاب همسر جزو آسیب‌های پیش از ازدواج دانست و اظهار داشت: باید قبل از ازدواج نزد مشاور برویم  و ببینیم آیا معیارهای ما با هم هم خوانی دارد یا خیر.

وی با بیان اینکه درک متقابل و تفاهم مبنای اصلی زندگی مشترک است، گفت: حضور در فضای فضای مجازی مثل اینستاگرام و انتخاب همسر از این بستر یک آسیب در روابط است که باید رفع شود و ما زمانی که احساس کردیم طرف مقابل در حال سوء استفاده است باید ارتباط را قطع کنیم .

قاسمی با اشاره به تلاش رسانه ای کشورهای بیگانه در تغییر سبک زندگی و از بین بردن بنیان خانواده، خاطرنشان کرد: نگاه به سریال‌های ماهواره ای باعث به هم زودن بنیان فکری دانشجویان در خصوص روابط می شود.

این استاد دانشگاه زمان مناسب برای ازدواج را زمانی دانست که فرد بتواند مسئولیت یک زندگی مشترک را بر عهده بگیرد و وابستگیش از لحاظ عاطفی به محیط پیرامون قطع شده و تمرکزش معطوف به محیط خانه و خانواده همسرش باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها