خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی:

ساخت منازل سیل زدگان با جهاد همبستگی ملی/ احداث 450 واحد منزل در گلستان

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: طرح جهاد همبستگی به منظور بازسازی و احداث منازل سیل زدگان با کمک و حمایت مساحد معرفی شد که سهم استان خراسان جنوبی احداث 450 واحد منزل در استان گلستان است.
کد خبر: ۹۱۴۰۴۸۶
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به آغاز طرح جهاد همبستگی ملی به منظور بازسازی و تکمیل منازل سیل زدگان اظهار داشت: در مرحله اولیه حضور خود جوش گروه های جهادی درمناطق سیل زده و نقش موثر آنها در خدمت رسانی به مردم  یک کار بی بدیل بود.

وی ادامه داد:  با توجه به اینکه در خدمت رسانی به سیل زدگان خراسان جنوبی جزء استان های حامی است و ماموریت میدانی نداشتیم اما با این حال بیش از 150  نفر از جهادگران خراسان جنوبی در منطقه حضور یافتند وکه به مردم خدماتی ارائه دادند و در حال حاضر یک گروه جهادی از شهرستان بشرویه در محمولان  حضور دارند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در فاز دوم که بحث احداث و ساخت است سازمان بسیج سازندگی با تفاهماتی که با بنیاد مسکن مقرر کرد، ساخت  20 هزار واحد مسکونی با اولویت مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در دستور کار قرار گرفته است.

هنری ادامه داد: برای ساخت هر واحد مبلغ 40 میلیون تومان وام و 10 تومان بلاعوض در نظرگرفته شده است که برای احداث هر واحد حدود 20 تا 30 میلیون کسری بودجه است که باید توسط خود شخص تامین شود اما با آغاز طرح جهاد همبستگی ملی قرار شد تا این مبلغ مازاد توسط مساجد تامین شود لذا در این طرح هر مسجد متولی ساخت یک منزل می شود.

وی با بیان اینکه هرمنزل یک متولی جهادی دارد که تا اتمام کار پیگیر موضوعات است، افزود: بنیاد تعاون بسیج نرم افزاری را طراحی کرده که هر مسجد می تواند با ورود به آن منزل مورد حمایت خود را مشخص کند و بداند کمکی که می دهد به کجا و چه شخصی می رسد و با گروه جهادی که پیگیر مسائل احداث است آشنا می شود.   

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه سهم استان ما احداث 450 واحد و منطقه مورد حمایت ما استان گلستان است، گفت: استان ما به عنوان استان حامی در نظر گرفته شده است که بحث جمع آوری کمک های مردمی  را بر عهده دارد و در صورت نیاز برای ساخت منازل اعزام گروه های جهادی را خواهیم داشت.

هنری تصریح کرد: سازمان بسیج سازندگی کشور به عنوان ستاد بازسازی و ساخت و ساز مناطق سیل زده در سپاه معرفی شده است که دبیرخانه ستاد در منطقه تشکیل شده و از این طریق موضوعات و مسائل پیگیری می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار