نفر اول کشوری در بخش اذان و مناجات با بیان اینکه توجه به قرآن ما را از کج‌روی‌ها، ناملایمات فرهنگی، بدحجابی و بی‌عفتی در جامعه مصون می‌دارد، گفت: لازمه مبارزه با این بی‌ثباتی‌های فرهنگی، پرورش فرزندان و توسعه فرهنگ قرآنی است.
کد خبر: ۹۱۴۰۴۹۲
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
جاوید فلاح گنجه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در رودبار اظهار کرد: سعادت دنیا و آخرت انسان در سایه قرآن، معرفت و شناخت به آن گره‌خورده و قرآن ناجی همه انسان‌هاست.

وی با بیان اینکه توجه به قرآن در کنار تأسی از ولایت و ائمه اطهار (ع) معنا و مفهوم واقعی پیدا می‌کند، افزود: آبادانی دنیا و آخرت جز در مسیر قرآن و اهل‌بیت (ع) حرکت کردن، میسر نمی‌شود.

این فعال قرآنی با بیان اینکه از دوران ابتدایی فعالیت قرآنی را آغاز کردم گفت: فعالیت قرآنی‌ام در ابتدا بیشتر تجربی بود و تا دوران دبیرستان زیر نظر هیچ استاد و مربی نبودم و بعد از دوران دبیرستان به فعالیت حرفه‌ای در زمینهٔ قرآنی پرداختم.

نفر اول کشوری در بخش اذان و مناجات با بیان اینکه رشد قرآنی بنده از راه شنیدن بود تصریح کرد: از دوران ابتدایی تا دبیرستان بیشتر از راه شنیدن صوت قرآن در رادیو و تلویزیون آن را دنبال می‌کردم و از طریق شنیدن صوت آیات، با قرآن مأنوس شدم.

وی با اشاره به فعالیت خود در مسابقات دانش‌آموزی قرآن به‌عنوان نماینده دانش آموزان شهرستان در استان، عنوان کرد: سال‌ها به‌عنوان نماینده دانش آموزان از سوی آموزش‌وپرورش شهرستان به مسابقات قرائت و اذان استانی دعوت می‌شدم که توانستم رتبه‌های برتر این مسابقات را کسب کنم.

این فرهنگ یار قرآنی با اشاره به اتمام دوره تجدید تربیت‌معلم در مرکز دارالقرآن استان گیلان، گفت: از سال ۷۳ به بعد به‌عنوان مدرس قرآن در نقاط مختلف اقدام به تدریس قرآن می‌کردم و این دوران لحظات شیرین و ارزشمندی برای من بود.

فلاح با اشاره به کسب عناوین برتر در بخش قرآن، بیان کرد: چندین دوره به‌عنوان نماینده سپاه استان در مسابقات قرآنی کشور دعوت شدم و همچنین به‌عنوان نماینده اوقاف استان گیلان در مسابقات کشوری در بخش‌های مناجات خوانی، اذان و قرائت قرآن شرکت کردم که موفق به کسب عناوین برتر مسابقات شدم.

نفر اول کشوری در بخش اذان و مناجات با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش قرآن افزود: تاکنون چندین محافل آموزش قرآن را در مساجد، مدارس و شرکت‌های شهرستان با مشارکت اوقاف، سپاه، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهاد‌ها در شهرستان رودبار برگزار کردیم.

این فعال قرآنی با بیان اینکه خانواده‌ها فرزندانشان را به سمت فضا‌های قرآنی سوق دهند تصریح کرد: ادارات متولی در حوزه قرآن باید زمینه را برای حضور افراد به‌ویژه نوجوانان در محافل آموزشی قرآن فراهم نموده و مساجدی را به‌عنوان مساجد هدف قرآن معرفی کرده و کلاس‌های آموزش قرآنی را در این مساجد دایر کنند.

فلاح با بیان اینکه نباید محافل قرآنی را صرفاً به ماه مبارک رمضان ختم کنیم گفت: محافل قرآنی باید در تمام فصول سال در نقاط مختلف شهرستان دایر باشد و ختم محافل قرآنی به ماه مبارک رمضان شایسته جامعه انقلابی و اسلامی نیست.

وی با تأکید ویژه به خانواده‌ها در شرکت دادن فرزندان به امور قرآنی افزود: خانواده‌ها همان‌گونه که فرزندانشان را در میدان‌ها ورزشی، فرهنگی و دیگر موضوعات آموزشی هدایت و تشویق می‌کنند، بخشی را هم به حضور در محافل قرآنی اختصاص دهند چراکه حضور افراد در محافل قرآنی آینده آن‌ها را تغییر می‌دهد.

نفر اول کشوری در بخش اذان و مناجات با تأکید بر دغدغه مندی بیشتر حوزه‌ها و پایگاه بسیج نسبت به قرآن و محافل قرآنی خاطرنشان کرد: حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج با مشارکت و هم‌اندیشی بیشتر با سازمان‌ها و نهاد‌های متولی در امر قرآن، نسبت به این موضوع ارزشمند و مهم دغدغه‌مندتر باشند.

فلاح گنجه با اشاره به وجود برخی ناهنجاری‌ها و کج‌روی‌ها در جامعه بیان کرد: توجه به قرآن ما را از کج‌روی‌ها، ناملایمات فرهنگی، بدحجابی و بی‌عفتی در جامعه مصون می‌دارد و لازمه مبارزه با این بی‌ثباتی‌های فرهنگی، پرورش فرزندان و توسعه فرهنگ قرآنی است.

وی با بیان اینکه توجه به قرآن موجب تولید انسان‌های پاک، شریف و موفق می‌شود گفت: توجه به رونق تولید صرفاً به مادیات ختم نمی‌شود و ما نسبت به تولید انسان‌های پاک و باایمان هم مسؤولیم و توجه به قرآن و اهل‌بیت (ع) می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات