فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان:
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان گفت: فتح خرمشهر فتح خاک نبود بلکه فتح ارزشهای والای انسانی بود که با عنایت خداوند و به سبب غیرتمندی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ازمیهن اسلامی ایران زمینه آزاد سازی خرمشهر را فراهم آورد
کد خبر: ۹۱۴۰۴۹۸
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

سردار جهانبخش کرمی در گفت وگوبا خبرنگار خبرگزاری بسیج ضمن گرامیداشت عملیات غرورآفرین بیت المقدس،بابیان اینکه دراین عملیات، دو اراده در مقابل یکدیگر قرار گرفتند، اظهار کرد: اولی، صدام بود که بیش از 50 کشور از وی حمایت کرده و سلاح ‌ها و تجهیزات بسیاری در اختیارش قرار داده بودند و دومی، اراده الهی ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) بود و در شرایطی که موانع مصنوعی در کنار موانع طبیعی غیر قابل نفوذ در خرمشهر قرار داشت، عملیات بیت‌المقدس با رمز علی ابن ابیطالب، آغاز شد و رزمندگان ایرانی در مقابل نیروی مجهز و مسلح عراقی قرار گرفته و موفق به آزادسازی خرمشهر شدند.

 

وی با بیان اینکه نگه داشتن خرمشهر از نظر استراتژیک برای رژیم بعث عراق و صدام بسیار حائز اهمیت بود، خاطرنشان کرد: ۶۰ هزار نیروی زبده عراقی خرمشهر را از چهار طرف محاصره کرده بودند و نفوذ به آن محل بسیار سخت بود، ولی رزمندگان جان بر کف ایرانی با توکل به خدا و ایمان قلبی توانستند خرمشهر را آزاد کنند.

 

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج)با اشاره به اینکه عملیات بیت المقدس در ساعات اولیه بامداد روز10 اردیبهشت 1361 با قرائت رمز عملیات «یا علی ابن ابیطالب»آغاز شد،خاطرنشان کرد: منطقه عمومی عملیات بیت المقدس در میان چهار مانع طبیعی محصور است، که از شمال به رودخانه کرخه ، از جنوب به رودخانه اروند، از شرق به رودخانه کارون و از غرب به هور الهویزه منتهی می شود.

 

وی ادامه داد: دشمن در غرب رودخانه کارون که در قلب خرمشهر جاری است، استحکامات و موانع پیشرفته را احداث و 36 هزار نفر از نیروهای خود را در خطوط پدافندی پیچیده ای متمرکز و مستقر کرده بود که گذر از چنین خط مرگباری به یک معجزه و کاری خدایی شبیه بود، همچنان که امام خمینی(ره)، به محض آزاد شدن خرمشهر فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

 

سردار کرمی با بیان اینکه درعملیات بیت المقدس حدود 19 هزار نفر از نیروی دشمن به اسارت رزمندگان در آمده و بالغ بر 16 هزار تن نیز کشته و زخمی شدند،تاکید کرد: آزادسازی خرمشهر مطالبه مردم از رزمندگان بود که به لطف خدا و رهنمود‌های حضرت امام (ره) این امر به وقوع پیوست.

 

وی با بیان اینکه امروز، وحدت، روحیه جهادی و انقلابی، مردم و ولایت فقیه، عوامل و مولفه ‌های قدرت انقلاب اسلامی هستند، گفت: دشمن با ایجاد شبیخون فرهنگی وجنگ اقتصادی در پی نفوذ و ایجاد تفرقه در بین مردم و مسئولین بوده که تا زمانی که در داخل کشور، وحدت و همدلی وجود داشته باشد، هیچ اقدامی نمی‌ تواند بکند.

 

کرمی با اشاره به روحیه جهادی و انقلابی به عنوان مولفه بعدی قدرت انقلاب اسلامی، افزود: همان ‌گونه که روحیه جهادی و انقلابی رزمندگان سبب پیروزی در جنگ شد، امروز هم وجود این روحیه، تمام مشکلات کشور به ‌ویژه مشکلات اقتصادی را حل می‌ کند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب به استفاده از جوانان نخبه،مومن،متعهد وانقلابی در تمامی عرصه ها تاکید شده است؛ تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که نقش آفرینی جوانان در دوره های مختلف انقلاب اسلامی ستودنی است و پیشرفت و آبادانی کشور در آینده نیز در گروه حضور جوانان انقلابی و مومن در همه صحنه های انقلاب اسلامی است.

 

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج)همچنین از اجرای بیش از 480عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته ایثار ومقاومت خبرداد وافزود:برگزاری نمایشگاه های فرهنگی وهنری،دیدار با ائمه جماعات،برگزاری یادواره شهدا،دیدار وتجلیل از ایثارگران وپیشکسوتان،غبارروبی وگلباران مزار شهدا،برگزاری نشست های بصیرتی وروشنگری صالحین ،برگزاری میز خدمت وبرپایی ایستگاه های صلواتی از شاخص ترین این برنامه هاست.

 

وی در پایان با ابراز خرسندی از وحدت بین نیرو‌های نظامی کشور گفت: ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و نیرو‌های امنیتی با وحدت و هماهنگی کامل گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و همواره آماده دفاع از کشور هستند.

 

 

ارسال نظرات