خرمشهر، حدیث مقاومت و جانبازی ملتی است که برای دفاع از خاک پاک کشور خود، از جوانان برومند خویش گذشتند تا بر دروازه آن نغمه فتح و ظفر بخوانند.
کد خبر: ۹۱۴۰۵۲۸
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

سازمان بسیج کارمندان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد بیانیه ای صادر کرده است در این بیانیه آمده است: فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش¬های اسلامی است.
  امام خمینی (رحمت الله علیه)

حماسه‌ی سوم خرداد یادآور رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های جوانان میهن اسلامی است که شهدای عزیز و گرانقدرمان با اهداء خون‌های پاک و بذل جان‌های مطهر خود، این حماسه عظیم را در تاریخ افتخارات ملی و دفتر قطور خاطرات ملت به ثبت رساندند.

خرمشهر، حدیث مقاومت و جانبازی ملتی است که برای دفاع از خاک پاک کشور خود، از جوانان برومند خویش گذشتند تا بر دروازه آن نغمه فتح و ظفر بخوانند.

آزادی خرمشهر فراتر از یک دستاورد سترگ در عرصه نظامی و نماد و الگویی ماندگار و الهام‌بخش از روح مقاومت، ایستادگی، ولایتمداری و اتحاد ثمر بخش نیرو‌های مسلح و ملت شریف و مؤمن در برابر دشمنان انقلاب و میهن‌اسلامی است به گونه‌ای که یادآوری آن در هر سال منجر به تقویت اراده ملی برای ایستادگی در مقابل بدخواهان نظام شده است.

سوم خرداد ماه، یادآور خون‌های پاکی است که برای نشاندن نهال آزادی در خرمشهر بر زمین این دیار ریخته شد و ما هرگز از یاد نمی¬بریم که استقلال و آزادی امروز ایران، حاصل جانفشانی شهیدان و ایثارگرانی است که درس آزادگی را در مکتب حسین بن علی (علیه¬السلام) فرا گرفتند و این روز یادگاری است از حماسه‌های آنان.

خرمشهر، که بعد‌ها خونین شهر نام گرفت، عصاره وحدت کشورمان و عزم راسخ و اراده‌ی ملی ملت سرافراز ایران در مبارزه با ظلم و طاغوت بود و آزادی اش، احیای غرور جوانانمان را به دنبال داشت و سروش امنیت و اقتدار را در سراسر میهن زمزمه کرد. ”حماسه آزادسازی و فتح خونین شهر”؛ فقط موفقیتی نظامی و استراتژیک نبود، بلکه یک موفقیت بزرگتر و والاترِ روحانی و معنوی در جلب و جذب برکات و فیوضات الهی است که این نکته از دستاورد‌های آن ظفرِ شکوهمند به شمار می‌آید.

در پایان، این سازمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر حماسه آزاد سازی خرمشهر قهرمان، این روز را به آحاد ملت غیور ایران و بویژه کارمندان بسیجی سراسر استان تبریک می¬گوید.


ارسال نظرات