رئیس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان در گفتگو با «بسیج»

ایجاد و تقویت حیا و عفاف در جوانان تنها راه ترویج فرهنگ حجاب است

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان گفت:تنها راه ترویج فرهنگ حجاب در جامعه،ایجاد و تقویت حیا و عفاف در جوانان است.
کد خبر: ۹۱۴۰۵۳۲
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

به گزارش سرویس جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، لیلا رمضانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری و به ویژه در جوامع اسلامی مطرح است و گرایش به پوشش و عفاف یک گرایش فطری در میان زنان و مردان محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان و شکل حجاب و عفاف ارتباط مستقیمی با اخلاق و فرهنگ جوامع دارد، رشد اخلاق و فرهنگ دینی رسالت مهمی است که می‌تواند در این برهه از تاریخ انقلاب اسلامی از طریق تمسک به اندیشه‌های والا در آیات و روایات مورد بازیابی و بازخوانی قرار گیرد.

 رمضانی تصریح کرد: آسیب جدی در مسیر نهادینه کردن عفاف و حجاب در جامعه وجود داشته و آنچه به عنوان آسیبی جدی در مسیر در جامعه مطرح است داشتن نگاه افراطی و تفریطی در این موضوع است که تبعات متفاوتی را در خانواده و جامعه به همراه دارد.

رئیس سازمان  بسیج جامعه زنان استان یادآور شد: در کنار نگاه دینی به حل مشکلات و معضلاتی که این روزها از حوزه فردی به حوزه اجتماع سرایت کرده، به طوری که نگاه عقلانی تکیه بر اصل زندگی خردورزانه در چارچوب عفاف و حجاب باید مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه مغفول مانده است.

این مسئول افزود: عفاف و حجاب به عنوان یک رفتار خردمندانه که مناسبات زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی را تنظیم می کند پس لازم است این جایگاه در جامعه به افراد شناسانده شود.

وی تصریح کرد: بخشی از رسالت همه فعالان و دغدغه‌مندانی که درصدد ایجاد تحولی در وضعیت ایجاد شده در حوزه عفاف و پوشش اجتماعی هستند، خواستار ایجاد یک گفتمان جدید مبتنی بر پاسخ‌گویی به حس جستجوگر انسان نسبت به این موضوع هستند که می‌تواند به خودی خود مفید واقع شود.

 رمضانی تاکید کرد: رسیدگی به وضعیت حجاب در جامعه اسلامی ما موضوعی است که ذهن بسیاری از فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را به خود معطوف کرده است، بسیج به عنوان یکی از نهادهای برخواسته از دل انقلاب و مردم می‌تواند نقش موثری را برای توسعه گفتمان عفاف و حجاب در جامعه اسلامی ایفا کند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان  با بیان اینکه الگوی زنان ایرانی، «الگوی زن نه شرقی نه غربی» است،  تصریح کرد: در واقع سرلوحه زنان ایرانی بانویی است که نه همچون زنان غرب به آن نگاه ابزاری می شود و نه همانند برخی زنان شرقی نسبت به محیط پیرامون خود بی اهمیت است. رهبر معظم انقلاب نیز در پیام خود، مصداق حضور زن مسلمان ایرانی و موفق را مادران و همسران شهدا معرفی کرده اند چرا که این زنان با استواری و پایداری اسلام و کشور یاری کرده اند.

وی تاکید کرد: زن تراز انقلاب اسلامی که امروزه جهان به آن محتاج است، با رعایت حریم ها و عفاف،  فردی موثر در خانواده و مسئولیت پذیر در جامعه است.

رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه در الگوی زن نه شرقی نه غربی، زن فردی تاثیر گذار است، تصریح کرد: ممکن است این فرد حتی در خانه باشد اما دغدغه مند بوده و بر جامعه اثر بگذارد و ممکن است که وی در بیرون از خانه نیز فعالیت داشته باشد اما برای فضای اجتماعی کشور تاثیری نداشته باشد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سال ۹۱ عصاره بانوی موفق مسلمان ایرانی را ترسیم کردند، عنوان کرد: در پیام ایشان،  بانوی مسلمان ایرانی که به تمامی ابعاد رشد دست یابد زنی است که نه غالباً شرقی بوده و نسبت به جامعه خود بی تاثیر است و نه صرفاً غربی بوده که به آن نگاه ابزاری شود بلکه این زن با تاسی به نگاه نه شرقی نه غربی، برای زنان بشریت الگو است.

وی تصریح کرد: اصلی‌ترین وظیفه بانوان در جامعه تربیت صحیح نسل‌های بعدی است که آینده کشورمان را شکل می دهند و زنان جامعه نباید از هویت معنوی و الهی خود فاصله بگیرند، چرا که در این صورت نهاد خانواده و به دنبال آن، جامعه با مشکلات مختلف اجتماعی روبرو خواهد شد.

این مسئول افزود: زن ایرانی با انتخاب حجاب برتر نشان داد که عزت و آزادگی خود را با هیچ چیز عوض نمی کند و با تاسی به حضرت زهرا(س) و انقلاب اسلامی پیام شهدا را به دنیا منتقل خواهد کرد.

رئیس بسیج جامعه زنان استان به برنامه های این سازمان در راستای تقویت فرهنگ عفاف وحجاب اشاره کرد وافزود:برگزاری نشست های تخصصی عفاف وحجاب،جلسات مشاوره وپرسش وپاسخ درحوزه ها،اجرای طرح شهید بهنام محمدی در مدارس وآموزش حیا وعفاف در مهدهای کودک استان از طریق بازی وشعر از مهم ترین این برنامه هاست.

 

ارسال نظرات