پرفسور کرمی در نشست خبری "بررسی شیوه‌های عملیات روانی دشمن علیه جمهوری اسلامی و راهکار‌های مقابله با آن":
استاد دانشگاه بقیه‌الله (عج) سند 2030 را یکی از ابزار دشمن برای ضربه زدن به هویت ملت ایران دانست و گفت: هدف دشمن در عملیات روانی تغییر ارزش‌های ملت ایران است.
کد خبر: ۹۱۴۰۵۹۸
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
هدف دشمن در عملیات روانی تغییر ارزش‌های ملت ایران است/ سند ۲۰۳۰ هویت اسلامی نظام را هدف گرفته است
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، پروفسور علی کرمی ظهر امروز در نشست خبری "بررسی شیوه‌های عملیات روانی دشمن علیه جمهوری اسلامی و راهکار‌های مقابله با آن" در دفتر خبرگزاری بسیج در رشت اظهار داشت: دشمن برای پیشبرد اهداف خود در حوزه جنگ نرم، برای تغییر در افکار و اندیشه‌های مردم، به شدت برنامه‌ریزی کرده است.

استاد دانشگاه بقیه‌الله (عج) با بیان اینکه عملیات روانی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی تازگی ندارد عنوان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هجم وسیعی از توطئه‌ها در قالب جنگ سخت عملیات روانی و جنگ نرم، علیه مردم ایران اسلامی به راه افتاده است و همچنان هم ادامه دارد.

کرمی وجود انواع و اقسام تهدیدات علیه باور‌ها و اندیشه‌های مردم در زمان طاغوت را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن با تهدید ارزش‌ها و عقاید مردم درصدد تثبیت جایگاه حاکمیت طاغوت بود، اما این دکترین رفتاری، در دوره انقلاب اسلامی کاملاً وارونه شد.

وی حرکت در مسیر سرنگونی و نابودی نظام با تخریب ارزش‌ها و اعتقادات مردم را شیوه دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامق اعلام کرد و بیان داشت: به عقیده بنده ریشه بسیاری از مشکلات کشور در سطح مردم و حوزه مدیریت کشور از اختلافات موجود در تعریف سبک زندگی نشأت می‌گیرد.
 
هدف دشمن در عملیات روانی تغییر ارزش‌های ملت ایران است/ سند ۲۰۳۰ هویت اسلامی نظام را هدف گرفته است
 
تغییر سبک زندگی مردم از جمله عوامل تحقق اهداف دشمن است

استاد دانشگاه بقیه‌الله (عج) تأکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و اشاره ایشان به موضوع تغییر سبک زندگی مردم را متذکر شد و بیان داشت: ابزار‌هایی که هم‌اکنون دشمن برای پیشبرد اهداف خود برای تغییر در سبک زندگی مردم از آن استفاده می‌کند در مقایسه با گذشته، پیشرفت چشمگیری داشته است.

کرمی هدف تمام رسانه‌ها و رادیو‌های بیگانه را ایجاد اختلال و دگرگونی در ارزش‌های فرهنگی و اسلامی مر‌دم اعلام کرد و اظهار داشت: هدف غایی و نهایی دشمن از اینگونه تحرکات در فضای جنگ نرم، تغییر ساختار نظام است که برای رسیدن به آن به صورت پله به پله برنامه‌ریزی می‌کند.
 
هدف دشمن در عملیات روانی تغییر ارزش‌های ملت ایران است/ سند ۲۰۳۰ هویت اسلامی نظام را هدف گرفته است
 
هدف غایی آمریکا و رژیم صهیونیستیاز بین بردن حاکمیت نظام است

وی اعترافات سردمداران ایالات متحده آمریکا و سران جنایتکار رژیم صهیونیستی مبنی بر زمینه‌سازی برای نابودی جمهوری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: به عقیده بنده دشمن تنها درصدد تغییر الگو‌های ذهنی و رفتاری ما نیست بلکه هدف غایی آن، از بین بردن حاکمیت نظام است.

استاد دانشگاه بقیه‌الله (عج) وجود خلاقیت و نوآوری در افکار و اندیشه‌ها را از خصوصیات بارز و آشکار نظام جمهوری اسلامی در صحنه بین‌المللی دانست و گفت: در حال حاضر ایده‌ها و اندیشه متفکران انقلاب اسلامی تیتر نخست بسیاری از روزنامه‌ها و رسانه‌های معروف جهان شده است.
 
گفتمان انقلاب اسلامی تا مرز‌های آمریکای لاتین نفوذ کرده است

کرمی صدور آراء و اندیشه‌های انقلاب اسلامی به خارج از مرز‌های کشورمان و نفوذ گفتمان آن تا مرز‌های آمریکای لاتین را نشانگر قدرت جمهوری اسلامی خواند و افزود: دشمن از این مسئله به شدت وحشت داشته و دارد به همین علت برای اضمحلال فرهنگی کشورمان، برنامه‌ریزی کرده است.

استاد دانشگاه بقیه‌الله (عج) با بیان اینکه دشمن در جنگ روانی چهار مسئله مهم را هدف گرفته و برنامه‌های خود را مطابق با آن‌ها طرح‌ریزی و تدوین می‌کند اظهار داشت: دشمن با ایدئولوژی و هدف از زندگی ما مشکل دارد بنابراین سعی دارد با یکسری روش‌های خاص ریشه این ایدئولوژی را سست کند.

کرمی تلاش برای مخدوش و کمرنگ کردن ارزش‌های ایرانی و اسلامی در سطح مدارس و مهدکودک‌ها توسط دشمن را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: پخش کلیپ‌های اخیر در سطح مدارس، در حقیقت با هدف زمینه‌سازی برای ساختارشکنی نسل‌های جدید توسط عوامل دشمن اجرایی شد.
 
هدف دشمن در عملیات روانی تغییر ارزش‌های ملت ایران است/ سند ۲۰۳۰ هویت اسلامی نظام را هدف گرفته است
 
هدف سند 2030 مقابله با ارزش های اسلامی نظام است
 
وی عقبه تاریخی و ادبی بسیار عمیق ایران اسلامی در دوره‌های مختلف و شاخص شدن کشورمان در بسیاری از شاخص‌های علمی و دانشگاهی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تنظیم سند ۲۰۳۰ و فشار برای اجرایی کردن آن در کشور، با هدف مقابله با ارزش‌های دینی و اسلامی نظام انجام می‌شود.

وی تغییر افکار و اندیشه‌ها، تغییر در گفتار، تغییر در عدم گفتمان و در نهایت ایجاد تغییر در رفتار را چهار محور اساسی فعالیت‌های دشمن برای اضمحلال درونی نظام دانست و عنوان کرد: دشمن در قدم نخست تغییر در اندیشه‌ها را با حذف بسیاری از ارزش‌های اسلامی و اعتقادی از بدنه جامعه دنبال می‌کند.

استاد دانشگاه بقیه‌الله (عج) عدم وجود مطالبه‌گری صحیح و درست در بین مردم برای بیان نیاز‌ها و مشکلات را یکی از بزرگترین ضعف‌های جامعه اعلام کرد و ابراز داشت: دشمن از یک سوء درصدد القاء ناکارآمدی نظام است و از سوء دیگر قصد دارد با ترویج ناامیدی، زمینه شکست نظام را از داخل فراهم سازد.

کرمی با بیان اینکه توانایی تولید بسیاری از محصولات و کالا‌ها در کشورمان وجود دارد خاطرنشان کرد: نفوذی‌ها و یا افرادی که مرعوب قدرت دشمن هستند به گونه‌ای صحبت و رفتار می‌کنند که انگار کشورمان دانش لازم برای تولید محصولات مختلف را ندارد در حالی‌که این دقیقاً نقشه دیکته شده دشمن است.

وی وجود ابزار‌های ارتباط جمعی و سیل عظیمی از اطلاعات و اخبار در سطح جهان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در حال حاضر هر فردی در سراسر جهان با اقیانوسی از اطلاعات و اخبار مواجه است در حالی‌که برای تشخیص دادن درستی و یا عدم صحت آن، هیچ‌گونه قدرتی از خود ندارد.

استاد دانشگاه بقیه‌الله (عج) تشدید بیکاری و گرانی و مشکلاتی از این دست با هدف وارد کردن فشار مضاعف به مردم را حربه دشمن و عوامل آن خواند و افزود: با تشدید مسائلی نظیر این رفته رفته آستانه تحمل مردم کاهش پیدا کرده و مؤلفه‌های مخرب، خشم درونی سنگینی را در وجود آنان علیه حاکمیت ایجاد می‌کند.

کرمی تغییر در گفتار مردم را گام دوم دشمن برای سیطره پیدا کردن بر فضای کلی جامعه اعلام کرد و ابراز داشت: در این ادبیات نرم، برخورد‌ها در سطح اعضاء خانواده بین نهاد‌های مختلف و یا بین اساتید و دانشجویان در سطح دانشگاه‌ها به تنش‌های درونی و بیرونی تبدیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دشمن در مراحل بعدی نقشه خود برای نابودی نظام عدم گفتمان و تغییر در رفتار مردم را هدف گرفته است تصریح کرد: وقتی که تمام شاخصه‌های چهارگانه برای ایجاد تغییر در سطح جامعه، در کنار هم قرار گرفت بستر لازم برای فروپاشی از درون، به خوبی مهیا می‌شود.

استاد دانشگاه بقیه‌الله (عج) برنامه‌ریزی برای نابودی جمهوری اسلامی ایران تا سال ۲۰۳۰ و مطابقت این نقشه با عنوان سند خیانت‌بار ۲۰۳۰ را دو مقوله کاملاً مرتبط با هم قلمداد کرد و گفت: این نشان می‌دهد دشمن برای رسیدن به اهداف خود در همه حوزه‌ها ورود کرده و برنامه دارد.

کرمی پروژه موسوم به MKULTRA و اهدافی را که امپریالیسم از عملیاتی کردن این سند دنبال می‌کند را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: آمریکایی‌ها با همین حربه توانستند در جنگ نرم علیه نظام کمونیستی، پیروز شوند و موجبات فروپاشی شوروی سابق را فراهم کنند.
 
هدف دشمن در عملیات روانی تغییر ارزش‌های ملت ایران است/ سند ۲۰۳۰ هویت اسلامی نظام را هدف گرفته است
 
اشائه صنایع و محصولات تراریخته سبب تحقق هدف دشمن در زمینه ایجاد تغییر درونی در نسل بشر می شود

وی پروژه دیگر آمریکایی‌ها برای ایجاد تغییر در ساختار کشور‌ها را ورود به مسائل زیستی و اجرایی کردن FUNVAX اعلام کرد و بیان داشت: دشمن اشائه صنایع و محصولات تراریخته و ایجاد تغییر درونی در نسل بشر و تبدیل آن به یک انسان ماشینی فاقد ارزش‌های اعتقادی را در دستور کار قرار داده است.

استاد دانشگاه بقیه‌الله (عج) رمز ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تکیه بر قوای ملت اعلام کرد و با بیان اینکه دشمن به این موضوع کاملاً واقف است گفت: دشمن فکر می‌کند با حذف شخصیت‌های برجسته می‌توان جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرد، اما ۴۰ سال است که در این حوزه ناکام می‌ماند.

کرمی با تأکید بر اینکه وابستگی قلبی مردم به فرهنگ ایثار و شهادت یکی از پایه‌ها و مؤلفه‌های اساسی ماندگاری جمهوری اسلامی است عنوان کرد: حذف این ارزش‌ها در سطح جامعه و تبلیغ و ترویج یکسری شخصیت‌های کاملاً بی هویت، مدت‌ها است در دستور کار دشمن قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه جنگ روانی دشمن علیه انقلاب اسلامی به اوج خود رسیده است خاطرنشان کرد: حضور ناوگان‌های اتمی آمریکایی‌ها در خلیج فارس و ارسال یکسری سیگنال‌های مخرب برای شکست روحیه مردم و یا خرابکاری در امور اقتصادی، همگی جزء برنامه‌های دشمن در عملیات جنگ روانی است.

استاد دانشگاه بقیه‌الله (عج) با بیان اینکه ۹۹ درصد مطالب و خوراک رسانه‌ای رادیو‌های جهان حول محور بررسی مشکلات معیشتی مردم ایران حرکت می‌کند تصریح کرد: دشمن به حوزه‌های معیشتی بسنده نکرده و برای پیشبرد اهداف خود به مقولات حوزه سلامت نیز به صورت جدی ورود کرده است.
 
پاسخ شبکه BBC برای پخش مستندی علیه روزه داری به زودی داده می شود

کرمی مستند تهیه شده در شبکه بی‌بی‌سی و تلاش یک دانشمند ژاپنی برنده صلح نوبل برای مخرب نشان دادن روزه داری برای افراد را مورد تأکید قرار داد و گفت: به زودی برای جوابگویی به این شبهه‌افکنی‌های انجام شده مطالبی را در قالب یک مستند علمی برای روشن کردن افکار عمومی منتشر می‌کنیم.

وی هدف قرار گرفتن امنیت و سلامت کشور توسط دشمن را از بخش‌های مهم پروژه براندازی و نابودی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و اظهار داشت: دشمن نتوانست به اهداف خود در زمبنه ایجاد اختلال در امنیت کشورمان دست پیدا کند بنابراین جنگ در حوزه مسائل زیستی و سلامت را آغاز کرده است.

استاد دانشگاه بقیه‌الله (عج) کنترل جنگ روانی در سطح نخبگان و اساتید و عدم توانایی مدیریت این جنگ در سطح عامه جامعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: مردم کشور ما هنوز با روش‌های صحیح مطالبه‌گری آشنا نیستند و نمی‌دانند مشکلات و دغدغه‌های خود را باید به چه صورتی بیان کنند.

کرمی به تعبیر مقام معظم رهبری که اساتید دانشگاه‌ها را به عنوان افسران جنگ نرم خطاب کردند را مورد تأکید قرار داد و افزود: هدف از اجرای عملیات روانی وادار کردن افراد به واکنش است به بیان دیگر دشمن با سیطره بر عقل و قلب مردم، زمینه بروز خشم و اعتراض در آن‌ها را علیه حاکمیت فراهم می‌سازد.

وی با بیان اینکه شکیبایی و صبر جمهوری اسلامی ایران در تمام این سال‌ها موجب ماندگاری و پایداری آن در برابر آماج توطئه‌ها شده است ابراز داشت: این نظام مقدس نشان داد هر جا که لازم باشد پاسخ قاطعی را به دشمن می‌دهد که حمله سپاه به مقر تروریست‌های داعشی، تنها یک نمونه بارز آن است.
 
هدف دشمن در عملیات روانی تغییر ارزش‌های ملت ایران است/ سند ۲۰۳۰ هویت اسلامی نظام را هدف گرفته است
 
قوه قضائیه پرونده مفسدان اقصادی را قاطعانه پیگیری کند

استاد دانشگاه بقیه‌الله (عج) ورود قاطعانه قوه قضائیه به پدونده مفسدان اقتصادی را امری لازم و ضروری اعلام کرد و اظهار داشت: دستگاه قضایی در سال‌های اخیر کم‌کاری‌های زیادی در این حوزه داشته است تا جایی‌که نتوانسته برای برخورد با مفسدان دانه درشت، کار خاصی را انجام دهد.

کرمی با بیان اینکه با تغییر در مدیریت قوه قضائیه مردم خواستار معرفی و برخورد محکم با مفسدان بزرگ اقتصادی هستند عنوان کرد: ایجاد قسط و عدل و جلوگیری از اشائه تبیض در سطح جامعه، از مطالبات به حق مردم از قوه قضائیه است که امیدواریم مسئولان ذیربط در این راستا قدم‌های جدی‌تری بردارند.

وی حفظ اتحاد و یکپارچگی نظام را در این برهه حساس زمانی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: تمام فکر و اندیشه ما باید حول محور مقابله با جنگ روانی متمرکز شود، زیرا دشمن قصد دارد با منحرف کردن افکار مردم به سوی مشکلات اقتصادی و معیشتی، اهداف خود را در این زمینه پیاده کند.

استاد دانشگاه بقیه‌الله (عج) با اشاره به اینکه آموزش نحوه صحیح و درست مطالبه‌گری به مردم توسط رسانه‌ها باید جدی‌تر مورد پیگیری قرار گیرد ابراز داشت: ریشه بسیاری از مشکلات مردم، به حوزه‌های اقتصادی مرتبط می‌شود و تمام قوای سه‌گانه برای رفع گرفتاری‌های ایجاد شده، باید با هم بسیج شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات