خبرهای داغ:
نشست اصحاب رسانه با موضوع "رسانه، دفاع مقدس و مقاومت" به همت بسیج رسانه پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۰۶۲۲
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، نشست اصحاب رسانه با موضوع "رسانه، دفاع مقدس و مقاومت" به همت بسیج رسانه پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد که در این نشست، حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، رضا رحیمی تنها، میثم آقاجان پور و بیطرفان از فیلم سازان دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و دفاع از حریم ولایت پرداختند.

حسینی کاشانی در ابتدای این دیدار به نقش رسانه در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بسیاری از جوانان، دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند؛ بنابراین رسانه باید برای درک این دوران از سوی نسل جوان تلاش فراوانی انجام دهد و فضای جبهه‌ها و اخلاص رزمندگان اسلام برای آنان به خوبی تبیین شود.

میثم آقاجان پور فیلمبردار مستند «برای نبل برای الزهرا» نیز با بیان پیشینه ساخت این مستند گفت: در دوران دفاع مقدس هنگام حضور تیم شیهد آوینی در مناطق عملیاتی عده‌ای به مزاح بیان می‌کردند که گروه تنبلیغات آمد؛ اما امروزه مشاهده می‌شود که فیلم‌های این گروه بهترین سند برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما هستند.

بیطرفان از دیگر فیلمسازان دفاع مقدس نیز در این نشست با بیان این که دوران دفاع مقدس خاطرات شیرین و تلخ فراوانی برای مردم آن دوران رقم زده است، تصریح کرد: امروزه جنگ تمام شده است، اما قرار است اتفاقات آن دوران به کمک دوربین‌های فیلمبرداری به نسل امروز منتقل شود؛ به عبارت دیگر امروزه می‌توان دوربین عکاسی و فیلمبرداری را به یک سلاح تشبیه کرد و گفت که دوربین سلاح مهمی است برای اصحاب رسانه که باید از آن در جهت ترویج عدالت و بصیرت استفاده کند.

رضا رحیمی تنها از عکاسان دوران انقلاب و دفاع مقدس نیز در ادامه با اشاره به سختی‌های فیلمبرداری و عکاسی در دوران دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس امکانات کافی برای عکاسی یا فیلمبرداری وجود نداشت؛ اما امروزه امکانات فراوانی وجود دارد که باید از آن‌ها به صورت مناسب استفاده کرد.

خاطرنشان می‌شود: در پایان این نشست از سوی بسیج رسانه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از رضا رحیمی تنها، بیطرفان و میثم آقاجان پور به عنوان فیلمسازان پیشکسوت دفاع مقدس و دفاع از حریم ولایت تقدیر به عمل آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها