رئیس بنیاد مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اعلام برگزاری اختتامیه طرح قرآنی «۱۴۵۲»، گفت:امشب باحضور نماینده ولی‌فقیه و جمعی دیگر ازچهره‌های قرآنی قرعه‌کشی ۶ کمک‌هزینه خودرو برای اعطاء به برگزیدگان انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۰۷۰۹
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام علی مقنی، رئیس بنیاد مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اعلام برگزاری اختتامیه طرح «۱۴۵۲»، اظهار کرد: این آئین امشب (چهارشنبه، ۱ خرداد) در محل برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم یعنی مصلای تهران برگزار می‌شود.

 

رئیس بنیاد مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: در این آئین از نفرات برتر آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن که ۹ اسفندماه سال گذشته برگزار شد، نیز تقدیر به عمل می‌آید؛ این افراد از میان نفرات برتر و از طریق قرعه‌کشی انتخاب‌شده‌اند.

وی درباره جوایز اصلی طرح ۱۴۵۲ اعلام کرد: قرعه‌کشی برگزیدگان این طرح به‌صورت عمومی امشب انجام می‌شود و طی آن شش کمک‌هزینه خرید خودرو به شرکت‌کنندگان در طرح ملی حفظ قرآن بشارت ۱۴۵۲ اعطاء می‌شود، البته قرعه دو مورد از این کمک‌هزینه‌ها قبلاً و در ایام مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشیده شده است و امشب نهایتاً اسامی شش برنده این کمک‌هزینه‌ها اعلام می‌شود.

مقنی اضافه کرد: علاوه بر این، در این آئین از مؤسسات قرآنی و بقاع متبرکه برتر در زمینه اجرای طرح ملی حفظ هم با اهدای جوایز تقدیر می‌شود و تعدادی از دانش آموزان و قرآن آموزان برتر این طرح نیز مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

رئیس بنیاد مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اعلام تقدیر از دستگاه‌های برتر مشارکت‌کننده در طرح ۱۴۵۲ در اختتامیه امشب، گفت: دستگاه‌های مختلفی در قالب‌هایی مانند آموزش ضمن خدمت در این طرح مشارکت داشتند که از دستگاه‌های برتر تجلیل می‌شود .

وی درباره مدعوین این آئین ابراز کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سیدمهدی خاموشی»، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، «عبدالهادی فقهی زاده»، معاون قرآن و عترت(ع) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «کاظمی»، معاون پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش و مدیران کل قرآن و عترت(ع) این وزارتخانه و معاون آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از قرآنیان و مسئولان قرآنی در این مراسم که از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۳ در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، حضور دارند .

وی با اشاره به محوریت جزء ۳۰ در اجرای طرح بشارت ۱۴۵۲، تأکید کرد: در این طرح ۳ میلیون نفر و در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، بالغ‌بر ۲۱۴ هزار نفر شرکت کردند .

مقنی با بیان اینکه مجموع برگزیدگان طرح ۱۴۵۲، ۳۵۰۰ نفر هستند، تأکید کرد: از تعدادی از این افراد امشب تقدیر به‌صورت نمادین تقدیر می‌شود و جوایز دیگر برگزیدگان هم به طرق پیش‌بینی‌شده به دستشان می‌رسد.

رئیس بنیاد مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اضافه کرد: علاوه بر این، به دلیل همکاری آموزش‌وپرورش با دبیرخانه طرح، در هر استان از یک مدیر، معلم و مدرسه برتر که مجموعاً ۹۶ نفر می‌شوند، تجلیل می‌شود.

وی در پایان درباره نحوه تأمین جوایز این طرح، خاطرنشان کرد: هزینه‌های این هدایا، توسط سازمان اوقاف و امور خیریه، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش‌وپرورش و شورای توسعه فرهنگ قرآنی تأمین شده است.

ارسال نظرات