ششمین کشتی حامل ۳۳ هزار تن شکر خام وارداتی در  اسکله بندر شهید رجایی پهلو گرفت تا میزان واردات شکر در اردیبهشت ماه به ۶۰۰ هزار تن برسد. با این میزان شکر دیگر هیچ کمبودی در بازار نخواهد بود.
کد خبر: ۹۱۴۰۷۱۴
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  مسعود دشوارگر مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 6 گفت: ششمین کشتی حامل 33 هزار تن  شکر خام در بندر شهید رجایی در استان هرمزگان  پهلو گرفته و  عملیات تخلیه آن آغاز شده است.

وی گفته است که به محض تخلیه، شکر خام به کارخانجات تصفیه شکر در استانهای کشور ارسال می شود.

بنابراین گزارش، سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی پیش از این در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفته بود که در اردیبهشت ماه سال جاری 400 هزار تن شکر به کشور وارد شد و 200 هزار تن دیگر توسط چهار کشتی‌ تا آخر ماه به کشور وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین با بیان اینکه سالانه حدود 2 میلیون و 200 هزارتن شکر در کشور مصرف می‌شود اعلام کرد که از اسفند ماه سال گذشته تا به امروز در مجموع 940 هزار تن شکر توسط دولت به کشور وارد شده  و 800 هزار تن نیز شکر توسط بخش خصوصی با ارز 4200 تومانی واردات داشته است.

وی افزود:  2 میلیون و 200 هزار تن شکر مصرفی کشور در داخل تولید می‌شود و خودکفا هستیم اما به دلیل خسارت سیل 400 تا 500 هزار تن از محصول ما از دست رفت به همین منظور برای تامین کسری واردات انجام شد.

بنابراین گزارش توزیع نامحدود شکر به نرخ مصوب 3400 تومانی در میادین میوه و تره بار و برخی از مراکز عرضه منتخب در حال انجام است اما با توجه به اختلاف قیمت بالای این محصول با بازار آزاد صف های طولانی برای خرید این محصول ایجاد شده است.

ارسال نظرات