کاهش میزان خودکشی در استان

مدیرکل امور اجتماعی استانداری در جلسه کمیتهکاهش میزان خودکشی در استان بررسی و راه های مبارزه با خودکشی که امروز در بهزیستی استان برگزار شد با بیان اینکه باید به این موضوع به صورت ویژه پرداخته شود گفت: تعدادخودکشی سال 97 نسبت به سال قبل از آن 19 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۱۴۰۷۶۵
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۶
حجت الاسلام میرمحمدی افزود: باید در جلسات دلایل این ناهنجاری را بررسی کرد و اقدامات و راهکار‌هایی برای جلوگیری از وقوع اینگونه حوادث اندیشیده شود.

خانم صفایی مدیر کل امور بانوان استانداری نیز در این نشست با بیان اینکه مشکلات فرهنگی و اجتماعی در نقاط محروم از جمله شهر دیشموک کم نیست خواستار توجه بیشتر متولیان امر در فرهنگ سازی و ارائه خدمات اجتماعی و مشاوره در این مناطق شد.
فرماندار بویراحمد هم با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان بیشتر در مناطق حاشیه‌ای شهر یاسوج و برخی روستا‌ها رخ می‌دهد گفت: شورا‌ها و دهیاری‌ها می‌توانند در امر پیشگیری از خود کشی در روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها نقش موثری داشته باشند.
تقوی عضو دانشگاه علوم پزشکی استان هم با اشاره به پژوهش‌های انجام شده، اختلافات خانوادگی، خودکشی اکتسابی، افسردگی، بیکاری و مصرف موادمخدر را از جمله علل‌های عمده خودکشی در چند سال اخیر عنوان کرد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه خانواده‌های روستایی و شهری، جلوگیری از بزرگ نمایی آسیب‌های اجتماعی در سایت‌ها خبری استان، اجرای برنامه‌های نشاط آور برای جوانان، برگزاری جلسات مشاوره‌ای در مدارس برای دانش آموزان و برگزاری ویژه برنامه راهکار‌های مقابله با این آسیب اجتماعی در صدا و سیما از جمله مصوبات این نشست بود.
دکتر خرامین عضو هیات علمی دانشگاه یاسوج هم با انتقاد از بزرگ نمایی و اغراق برخی افراد و سایت‌های خبری در خصوص میزان خودکشی در استان گفت: با همکاری دستگاه‌های متولی از جمله بهزیستی و استانداری می‌توان با برگزاری جلسات مشاوره‌ای و کار فرهنگی تعداد خودکشی را در استان کاهش داد.
ارسال نظرات