خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی گفت: بعد از فتح خرمشهر رد پای عنصر تازه ای در تحلیل ها و ارزیابی استراتژیست ها به عنوان ایمان و ایدئولوژی نمایان شد و در ارزیابی جنگ ایران و عراق بیشتر کارشناسان غربی بر مولفه تعیین کننده ایمان رزمندگان اسلام تکیه کردند.
کد خبر: ۹۱۴۰۸۱۵
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی ضمن گرامیداشت  سالروز فتح خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی را به نیروهای مسلح تبریک گفت و اظهار داشت: در سالروز حماسه سوم خرداد حماسه پیروزی اراده های ایمانی و دلهای خدایی و قلبهای مملو از عشق، شور، جهاد و ایثار بر علیه ظلم و ستم و استکبار و استعمار به سر می بریم.

وی عنوان کرد: در کنار توجه به اهداف انقلاب اسلامی که در سایه رهبری داعیانه امام راحل صورت گرفت فتح ظفرمند رزمندگان مجاهد در عملیات بزرگ بیت المقدس برای آزاد سازی خرمشهر عزیز  این دژ صلابت و استقامت  بار دیگر عظمت اراده خدا برای چیره شدن مردان و زنانی را نشان داد که خالصانه با دستان خالی اما با توکل به ائمه اطهار علیهم السلام حول محور ولایت و ارزش های انقلاب بر لشکر ظلم تاختند و با دستاوردهای بزرگ و متعالی پرچم های افتخار و سربلندی در بلندای قله سبز مقاومت و ایستادگی  در برابر زیاده خواهی های  دشمن برافراشتند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: حماسه ۳ خرداد حماسه همه روزها، هفته ها و ماه ها وسالهای مقاومت مردم ایران است، مردمی که در آستانه 40 سالگی انقلاب تا پای جان برای پیشبرد اهداف متعالی ایستاده اند و همواره مدافع مظلومان و کوبنده بر ظالمان بودند.

ایستادگی و مقاومت ملت ایران برگرفته از حماسه بزرگ عاشوراست

وی خاطرنشان کرد:  درس بزرگ ملت ایران که پیش روی آزادگان جهان است درس ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و دژخیم هایی به عنوان تنها راه پیروزی بر دشمن زبون و گرگ صفت است و برگرفته از حماسه بزرگ فرهنگ عاشوراست.

 معتمدیان افزود: امروز در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب در فتح  قله های تعالی و عظمت از سوی ملت بزرگ ایران موفقیت های جوانان ما چون خار چشم و استخوان در گلو خواب را از دشمن گرفته است و دشمن در نهایت استیصال گاه در عرصه تهاجم فرهنگی و گاه به تفرقه و تحریم و تهدید نظامی روی آورده است  غافل از این که چنین مردم آزاده و استواری که همچنان با دل و جان از آرمانهایشان دفاع می کنند باکی از تهدیدات ندارند.

 وی بیان داشت: ملت بزرگ ایران اسلامی در سایه اطاعت از مقام عظمای ولایت و تأسی از رهبر فرزانه انقلاب نه تنها لحظه ای از حمایت از ایران دست نمی کشند بلکه بغض و کینه خود را از اقدامات دشمن با اتحاد و همت و تلاش مضاعف نشان می دهند.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: واقعه فتح خرمشهر فراتر از حادثه یا عملیات نظامی بود و بارها از زبان استراتژیست های نظامی شنیده ایم که عملیات بیت المقدس توازن نظامی در منطقه را به نفع ایرانیان  رقم زد و فتح خرمشهر نقطه پایان بر محاسبات و معادلات نظامی بود.

وی ادامه داد: نتیجه واقعه سوم خرداد ۶۱ صرفا این نبود بلکه بعد از فتح خرمشهر رد پای عنصر تازه ای در تحلیل ها و ارزیابی استراتژیست ها به عنوان  ایمان و ایدئولوژی نمایان شد و در ارزیابی جنگ ایران و عراق بیشتر کارشناسان غربی بر مولفه تعیین کننده ایمان رزمندگان اسلام تکیه کردند.

معتمدیان خاطرنشان کرد: قدرت ایمان رزمندگان اسلام نه تنها تصویری از نیروی تسلیم ناپذیر مجاهدان راه خدا به جهانیان عرضه می کند بلکه تصویری از الگوی جنگ مردمی و اعتقادی جوانان این مرز و بوم با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت را به نمایش می گذارد و امروزه به درستی در تقویم کشورمان سوم خرداد به عنوان  روز مقاومت ایثار و پیروزی ثبت شده است.

 وی با بیان اینکه الگوی نوین جنگ بر دو پایه مردمی بودن و معنویت استوار بود یادآور شد: ماهیت مردمی بودن جنگ یعنی در آن دولت و حکومت نقش تسهیل کننده را داشتند و فاتحان خرمشهر مدلی از جنگ را پایه نهادند که همه اقشار جامعه داوطلبانه و فراگیر بار دفاع از کشور را بر دوش کشیدند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: جهان بینی حاکم بر جنگ متفاوت از نظام ها و مکاتب مبارزاتی چپ و راست آن روز بود و جوانان رزمنده جهاد در راه خدا را پیشه کردند و موتور محرک جنگ در ایام سخت هشت ساله چیزی جز انرژی ایمان و روحیه شهادت طلبی نبود و نبرد از هر جهت از الگوی آرمانی اسلامی در تاریخ  الهام گرفته بود.

وی بیان داشت: قیام عاشورا بزرگترین نهضت آزادی خواه تاریخ الگوی ملت ایران در دفاع مقدس بود و رزمندگان ایرانی با عشق و  ادامه راه امام شهید خویش در برابر سد بزرگترین دشمنان ایستادند و از کشور و اسلام دفاع کردند.

 وحدت ملی و پایبندی به اصول انقلاب عامل توسعه و آبادانی کشور است

معتمدیان یادآور شد: مرزداران ولایت مدار و غیور ایران در شرقی ترین نقطه کشور و بلند همتان سخت کوش در اقصی نقاط استان خراسان جنوبی نیز پا به پای نیروهای مسلح مقتدر در دفاع از ارزش های انقلاب  ثابت قدم و استوار چشم به آینده سراسر نور و روشنی دوختند.

وی ادامه داد: در این استان پهناور زن و مرد پیر و جوان و شیعه و سنی با  وحدت بی نظیر وعشق و علاقه به نظام اسلامی همچنان پایبند به اصول انقلاب به حرکت خود در سمت توسعه و آبادانی و پشت سرگذاشتن مشکلات ادامه میدهند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بدون شک تاکنون هیچ کدام از دشمنی های بدخواهان نظام اسلامی و توطئه های دشمنان نظام نتوانسته است کوچکترین خللی در اراده ملت ایران ایجاد کند بلکه گام های ما را استوارتر و قلب هایمان را به آینده امیدوارتر و یقین، اعتماد و اتکای ما را به بشارت های قرآنی راسخ تر  کرده است.

وی اضافه کرد: امروز با تأسی به حماسه بزرگ سوم خرداد، ارزش های عمیق اسلامی، انقلابی ، دفاع مقدس و با پشت سر گذاشتن توطئه های فرهنگی، اقتصادی و امنیتی دشمن روزهای آینده روزهایی سراسر افتخار، موفقیت،  امید و سرافرازی پیش روی ما خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها