فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دفاع مقدس جلوه‌ای از عاشورا بود، بیان کرد: ماهیت و انگیزه دفاع مقدس، دفاع از امامت، ولایت و روحیه استکبارستیزی بود که از ویژگی‌های عاشورا در دوران دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۹۱۴۰۹۴۵
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار یعقوب سلیمانی شامگاه چهارشنبه در گردهمایی رزمندگان دوران دفاع مقدس شهرستان بروجرد که در محل سالن همایش‌های کانون فرهنگی بسیج برگزار شد، افزود: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس در مقابل تهاجمات دشمنان با ایثار و شهادت ایستادگی کردند.

وی اظهار داشت: رزمندگان دوران دفاع مقدس امروز نیز وظیفه‌دارند در مقابل جنگ نرم دشمنان مقاومت و ایستادگی کنند تا بار دیگر نصرت الهی را به دست آوریم.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نقش مهم و اساسی رزمندگان لرستانی در دوران دفاع مقدس بیان کرد: دلاور مردی‌های رزمندگان لرستانی در گردان ثارالله و در عملیات حاج عمران مثال‌زدنی و مبنای پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس اخلاص و همدلی بود.

وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس بسیاری از کشورهای دنیا رژیم بعث عراق را همراهی می‌کردند، ولی در این رزم نابرابر رزمندگان اسلام ازنظر تجهیزات جنگی ضعیف بودند و چیزی که آنان را به پیروزی رساند ایمان و اخلاص رزمندگان اسلام بود.

سلیمانی با اشاره شهادت 300 شهید از لرستان در عملیات حاج عمران گفت: در عملیات حاج عمران بیش از 88 شهید از شهرستان بروجرد بود.

وی با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس از 10 اردیبهشت 61 شروع شد و اولین رزمندگانی که به مسجد جامع خرمشهر رسیدند رزمندگان لرستانی بودند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: 19 ماه خرمشهر در اسارت دشمنان بود و رژیم بعث عراق باهدف الحاق خرمشهر به عراق آمدند تا بمانند.

وی یادآور شد: خرمشهر بعد 578 روز در مرحله چهارم عملیات بیت‌المقدس در سوم خرداد فتح شد و امام فرمود: خدا خرمشهر را آزاد کرد و نگاه دنیا نسبت به ایران عوض شد.

سلیمانی گفت: حماسه و ایثارگری رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و فتح خرمشهر باید بیان شود و تا نام دفاع مقدس است دشمن نمی‌تواند به ایران اسلامی ضربه بزند.

وی اظهار داشت: دفاع مقدس یک شخصیت جدید برای ملت ایران به وجود آورد، اگر دور کشور ما دیوار آهنین بکشند ما برابر دشمنان به پیروزی دست پیدا خواهیم کرد.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دفاع مقدس جلوه‌ای از عاشورا بود، بیان کرد: ماهیت و انگیزه دفاع مقدس، دفاع از امامت، ولایت و روحیه استکبارستیزی بود که از ویژگی‌های عاشورا در دوران دفاع مقدس بود.

 وی افزود: دفاع مقدس جریان سیال در دفتر زمان است و تا ابد امنیت ایران اسلامی را تأمین کرد.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز دشمن قصد خاموش کردن تفکر امام خمینی (ره) و شهدا را دارد باید بانام و یاد امام و شهدا اجازه ندهیم دشمنان به اهداف خود برسند.

وی اضافه کرد: امروز در شرایط کنونی حفظ وحدت و همدلی حول محور ولایت و رهبری لازم و ضروری است، امروز دشمنان همه حیله و مکر خود را برای ضربه زدن به‌نظام به کار گرفته و باید وحدت و اتحاد خود را حفظ کنیم.

گردهمایی بزرگ رزمندگان دوران دفاع مقدس شهرستان بروجرد به مناسبت سالروز شهادت شهید محمد بروجردی و سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور امام‌جمعه و فرماندار و عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس و سردار یعقوب سلیمانی فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و جمع کثیری از رزمندگان دوران دفاع مقدس برگزار شد.

ارسال نظرات