سید ساجد یعقوبی
امام جمعه پارس آباد فتح خرمشهر را نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس دانست و گفت: این فتح بزرگ نماد ایثار، ازخودگذشتگی و شجاعت شناخته شده و از این روز به عنوان نمادی از ایثار، پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۱۰۰۴
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عصر شعر رهایی به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با حضورامام جمعه، فرماندار وسایر مسئولین، شاعران پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار به همت کانون بسیج هنرمندان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد برگزار شد.

هاتف؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد در این مراسم تصریح کرد: برگزاری مراسم عصر شعر تنها برای یادآوری افتخارآفرینی و حماسه‌سازی ملت ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس بوده که با حضور شاعران برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: زبان شعر گویاترین و رساترین زبان برای پیام‌رسانی در عرصه‌های مختلف بوده که در ادبیات پایداری و مقاومت ایران جایگاه ویژه‌ای برای خود پیدا کرده است.

حجت الاسلام سید سعید رشادی امام جمعه شهرستان پارس آباد نیز در این مراسم، فتح خرمشهر را نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: این فتح بزرگ نماد ایثار، ازخودگذشتگی و شجاعت شناخته شده و از این روز به عنوان نمادی از ایثار، پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد تصریح کرد: رزمندگان اسلام در مقاطع مختلف دفاع مقدس با معنویت، اخلاق، باور‌های دینی و ایثار و پایداری در مقابل بزرگترین مشکلات در مقابل دشمنان جانانه مقاومت کردند و پیروز شدند و همه باید تلاش کنیم فتح خرمشهر و دستاورد‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در اذهان به فراموشی سپرده نشود و به نسل‌های بعدی انقلاب انتقال داده شود.

وی افزود: بی‌تردید سوم خرداد و روز ملی مقاومت یادآور رشادت‌های آسمانی‌ترین انسان‌هایی است که گمنامی جهاد در راه خدا و فضیلت‌های معنوی دفاع از شرف و نوامیس و ارزش‌های مقدس این خاک پاک را بر مادیات و شهرت دنیوی ترجیح دادند و به سرافرازی ماندگار پیوند خوردند.

امام جمعه شهرستان پارس آباد بیان کرد: ایثار و فداکاری جوانان آن روزگار موجب آزادی خرمشهر شد که همواره این مناسبت مهم در تاریخ دفاع مقدس باید به شیوه‌های مختلفی گرامی داشته شود.

وی با بیان اینکه هرچه داریم مرهون فداکار‌ها و ایثارگری‌های شهیدان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است افزود: ما باید پیام سوم خرداد و دفاع مقدس را در قالب شعر برای آیندگان به یادگار بگذاریم تا بدانند ملت مقاوم و پیروز ایران برای رسیدن به عزت و سربلندی چه سختی‌ها و دشواری‌هایی را تحمل کردند.

تجلیل از حاج ایرج محمد زاده جانباز هشت سال دفاع مقدس و محمد پاشاپور بردار شهید ابوالفضل پاشاپور و بازگویی خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس و سرودن تعدادی از شاعران به سبک محلی و ادبی اشعاری در وصف شهدا، ایثار وحماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام و حماسه آزادسازی خرمشهر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
ارسال نظرات