فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت:باید از حوادثی چون آزاد سازی خرمشهر درس عبرت بگیریم وبه درستی سوم خرداد و پانزده خرداد درس بزرگ ایستادگی و عظمت ملت در برابر زورگویان است.
کد خبر: ۹۱۴۱۰۴۹
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی امروز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان با اشاره به اینکه امروز در شرایطی هستیم که حساس ترین شرایط انقلاب را پشت سر می گذاریم گفت: راهبردی که دشمن برای خودش آغاز کرده از یک طرف عملیات روانی و از طرف دیگر تحریم ها و هدف قرار دادن معیشت مردم با راهبرد پیش کشیدن مذاکرات مجدد است.

وی با اشاره به بیانات امام خامنه ای مبنی بر اینکه جنگی صورت نمی گیرد و مذاکراتی انجام نمی شود افزود: همانطور که میدانیم مقام معظم رهبری فرمودند جنگی نمی شود چرا که آمریکا اولا توان شروع جنگ را ندارد و  دوما دشمن نمی تواند در منطقه ای که حیاتی ترین منابع دنیا تأمین می شود خطری ایجاد کند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با تأکید بر اینکه دشمن با هیبتی مهیب ولی با اسکلتی پوسیده و با استخوان های فرسوده و دست و پایی کوتاه کاری نمی تواند انجام دهد بیان داشت: چاشنی کار دشمن عملیات روانی است ولی اینکه بتواند امتیازگیری کند دست روی نقطه ضعف ما گذاشته است.

سردارکریمی در این خصوص ادامه داد: علیرغم تأکیدات زیاد مقام معظم رهبری برای رهایی از اقتصاد نفتی و وابسته متأسفانه نتوانستیم در طی این چند سال اخیر اقتصادمان را مقاوم کنیم و ضعف های اقتصادی را در کشور از بین ببریم.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان باید بدانند عقب نشینی امت اسلام را به گور خواهند برد.گفت:باید از حوادثی چون آزاد سازی خرمشهر که رزمندگان با دست خالی در برابر دشمنان ایستادگی کردند و پیروزی به دست آوردند درس عبرت بگیریم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی آزاد سازی خرمشهر را بسیار با اهمیت زیادی دانست و افزود: این عملیات نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

سردارکریمی اظهارکردن:در دوران جنگ هشت ساله مورد تجاوز ابرقدرت های دنیا قرار گرفتیم و با توکل بر خدا و ایمان واقعی امت اسلامی به میدان آمد و هرآنچه داشت را در راه دفاع از کشور گذاشت و باید اذعان داشت که عمل صالح و تقوا و اتکاء به اهل بیت(ع) پیروزی های بزرگی را برای اسلام رقم زد و این پیروزی ها باید سرمشق این مقطع حساس قرار گیرند.

وی حوادثی چون سوم خرداد و پانزده خرداد را درس بزرگ ایستادگی و عظمت ملت در برابر زورگویان دانست و افزود: نباید درس های این یوم الله را فراموش کنیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه در سوم خرداد سال ۶۱ اتفاق بزرگی افتاده که هرساله آن را بدین جهت یادآوری می کنیم تأکید کرد: در آینده این راه پر افتخار را ادامه دهیم تا به فراموشی سپرده نشود.

سردار کریمی با بیان اینکه درس هایی که از خرمشهر گرفته می شود می توان آن را فتح الفتوح نامید گفت: درس گرفتن و عبرت آموزی از این یوم الله را باید در دستور کارهایمان بگذاریم.

وی با اشاره به جمله امام در رابطه با پیروزی خرمشهر بیان داشت: امام از مهمترین عوامل فتح خرمشهر را ایجاد تحول روحی و معنوی در مردم یاد می کنند و می فرمایند آنچه برای این بنده افتخار است روحیه معنوی و اخلاص مردم که در دنیا بی نظیر است و شاید در طول تاریخ این روحیات تکرار نشود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی رمز پیروزی ما در دفاع مقدس را حضور مردمی،اطاعت از امام و اخلاص در عمل دانست و افزود: این مولفه ها را باید امروز به کار بگیریم تا بتوانیم از این مقطع عبور کنیم.

سردارکریمی در این خصوص تصریح کرد: ملت ایران در طول تاریخ با فداکاری های خود در عمل نشان داده که با قدرت الهی می توان در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کرد

وی با اشاره به پیروزی های جبهه مقاومت در سوریه،انصارالله یمن،حشدالشعبی عراق،حزب الله لبنان گفت: اینها نشان می دهد که با این راه می توان به اهداف عالی دست پیدا کرد ولی شرط آن این است که امت اسلام عهد خود را فراموش نکند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: ملت ایران و رزمندگان اسلام در حادثه پیروزی خرمشهر نشان دادند که به قدرت و نصرت الهی متکی هستند.

وی یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری در مورد دفاع مقدس را برقراری نهضت خاطره گویی در کشور دانست و گفت:نباید بگذاریم چنین رویدادهایی که متأثر از قدرت رزمندگان است به فراموشی سپرده شود.

سردارکریمی با اشاره به اینکه استان مرکزی با گردان امام سجاد(ع) از همان ابتدا با دست خالی برای عملیات آزاد سازی خرمشهر وارد عمل شد افزود:زمانی که فراخوان برای عملیات داده شد و اعلام کردند دستمان خالی است حتی یک نفر هم برای حضور در عملیات عقب نشینی نکرد.

وی با تأکید بر اینکه امروز دشمن ابهت و قدرت خود را از دست داده و از هر زمان آسیب پذیر تر است گفت: قطعا در برابر هرگونه تهدیدی از جانب دشمن اقدام خواهیم کرد و پاسخ محکمی به آنها خواهیم داد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: ملت ایران همواره وفاداری خود به نظام و انقلاب اسلامی را ثابت کرده و از این پس هم پشت سر فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای حرکت می کنیم چراکه معقدیم پیروزی از آن امت اسلام است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات