استاندار خراسان رضوی بیان داشت: اولین درسی که از دفاع مقدس و فتح خرمشهر می‌توان گرفت و مخصوصا کارگزاران نظام باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند این است که با مردم با صداقت رفتار کنیم.
کد خبر: ۹۱۴۱۰۷۲
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ علیرضا رزم حسینی در همایش بزرگ سالروز آزادسازی خرمشهر در مجتمع آیه های مشهد اظهار داشت: یکی از مصداق های "ما رایت الا جمیلا" همین فتح خرمشهر است.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: در آن زمان تمام اطراف شهر خرمشهر در محاصره و مبادی ورودی آن بسته شده بود و 15 هزار نیروی دشمن در شهر بود.قبل از شروع عملیات بیت‌المقدس همراه با شهید حسن باقری جهت شناسایی محور خرمشهر اعزام شده بودیم که پس از مدتی رادیو اعلام کرد «خرمشهر شهر خون آزاد شد» و  شهید باقری پس از شنیدن این خبر گفت امام زمان(عج) از این پیروزی خرسند است.

استاندار خراسان رضوی بیان داشت: اولین درسی که از این فتح می‌توان گرفت و مخصوصا کارگزاران نظام باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند این است که با مردم با صداقت رفتار کنیم. در دوران دفاع مقدس مردم در عملیات ها متحد می شدند و نظام را همراهی میکردند ولی متاسفانه امروز از این شفافیت برخوردار نیستیم.

وی ادامه داد: دومین پیام فتح خرمشهر این بود که  تسلیم اراده‌ها بودیم. فرماندهان ما اراده خود را بر دشمن تحمیل کردند. با امکانات کم در برابر دشمن جنکیدیم و همه کشورها علیه ما بودند ولی رزمندگان با ایمان راسخ اراده خود را تحمیل کردند.

رزم حسینی در زمان شاهنشاهی هر جا دشمن حمله کرد قسمتی از خاک خود را از دست دادیم ولی نظام جمهوری اسلامی با رهبری ولایت فقیه توانست در برابر دشمن بایستد و خاک خود را از دست ندهد.

وی ویژگی دیگر دفاع مقدس را مردمی بودن آن اعلام کرد و گفت: اگر مردم را وارد صحنه کنیم بسیاری از مشکلات ما حل می شود و مسئولان این مهم را باید مدنظر قرار دهند.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: نباید به سادگی از آرمان‌های شهدا کوتاه بیاییم و مسئولان فرمایشات و رهنمودهای رهبری را باید دنبال کند. دولت بایستی مردم را توانمند،  قدرت اقتصادی را افزایش و اقتصاد را مردمی کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها