نخبه قرآنی از دیار مهردشت با کسب مقام اول حفظ 20 جز، به عنوان نماینده دانشگاه علوم قرآن و حدیث قم، به مرحله کشوری راه یافت.
کد خبر: ۹۱۴۱۰۷۵
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سرو ابرکوه؛ شهرستان ابرکوه همیشه در حوزه های مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی ظرفیت ها و نخبه هایی را تحویل جامعه داده است، که نه تنها برای شهرستان بلکه در سطح ملی خوش درخشیده اند.
مریم یادگاری جوانی 21 ساله فرزند احمد از محله اردی شهر مهردشت شهرستان ابرکوه، امروز در حوزه قرآنی حرف هایی برای گفتن دارد که شنیدن آنها خالی از لطف نیست.

مقام اول حفظ 20 جز و نماینده دانشگاه قم در مرحله کشوری
اوایل هفته جاری دانشگاه علوم قرآن و حدیث حضرت معصومه (س) طی مراسمی، از این نخبه مهردشتی به عنوان نماینده برتر این دانشگاه در مسابقات قرآنی رشته حفظ 20 جز، تقدیر کرد.
یادگاری که دانشجوی ترم دوم این دانشگاه است، در حاشیه این مراسم در گفتگوی تلفنی با خبرنگار سرو ابرکوه اظهار کرد : همیشه علاقه زیادی به حفظ قرآن و فعالیت های قرآنی داشتم و اکنون نیز مقام اول رشته حفظ 20 جز را کسب کرده و به مرحله کشوری راه یافتم.
جوان مهردشتی یادآور شد : علیه السادات میرسعیدی دبیر ادبیاتم، مشوق من برای رفتن به مدرسه حفظ یک ساله سفیران بهشت ده عرب زیر نظر بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) ابرکوه بودند.

حافظ کل شدنم؛ معجزه قرآن بود
وی تصریح کرد : یکی از افتخارات معنویم در زندگی این است که 6 سال پیش جز اولین نفرات و در واقع پنجمین حافظ کل بودم که از مدرسه سفیران بهشت فارغ التحصیل شدم. آثار معنوی و مادی زیادی در زندگی مشاهده کردم که یکی از آنها همین حافظ کل شدن بود. در حقیقت اگر توانستم حافظ کل قرآن شوم معجزه خود قرآن بود.
عامل به قرآن مهمترین هدفم در زندگی است
یادگاری بیان کرد : حافظ قرآن شدن صرف حفظ کردن آیات قرآن نیست، بلکه عامل به آن مهمترین هدف است و من سعی دارم بیشتر عمل کننده به قرآن باشم. از بیشتر کارهای روزمره که فقط وقت آدم را می گیرند، میزنم و برنامه های قرآنی حفظ و تفسیر را مرور می کنم.
وی، با تأکید بر اینکه قرآن کتاب کامل و بهترین راهنمای زندگی در زمینه های مختلف برای همه انسان ها است، گفت : زمانی که با قرآن مأنوس شویم و سرلوحه فعالیت هایمان قرار گیرد، هیچ گاه ضرر نمی کنیم بلکه پیشرفت و موفقیت روزافزون ماحصل آن می شود.
با خواندن، حفظ کردن و عمل به قرآن، آن را از مهجوریت در بیاوریم
حافظ قرآن از دیار مهردشت که سال گذشته به عنوان استاد در طرح 40 روزه حفظ 3 جز در شهرستان بافق مشغول به خدمت بود، افزود : در حال حاضر که قرآن مهجور واقع شده از جوانان می خواهم با خواندن، حفظ کردن و عمل به قرآن، آن را از مهجوریت در بیاورند.
حافظ کل قرآن در پایان گفت : از همه هم سن و سال های خودم و کوچیکترها وبزرگترها تقاضا دارم، باتوجه به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند؛ باید ده میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، سعی کنند یکی از این ده میلیون نفر باشند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات